trendmagazine

ساخت وبلاگ

باتری‌ های قلمی مدت زیادی است که نیروبخش طیف وسیعی از لوازم الکترونیکی و الکتریکی خانگی هستند و هر چند در این مدت به لحاظ شکل ظاهری تغییرات فاحشی نکرده‌اند، اما تکنولوژی‌ های به‌ کار رفته در آن‌ کاملا دگرگون شده است. این باتری‌ ها که در واقع نوعی پیل خشک سیلندری می باشند، در ابعاد مختلف تولید و روانه بازار می شود.  برای تهیه مدل های مختلف باتری می توانید به فروشگاه آنارام مراجعه نمایید. باتری متوسط با کیفیت بالا از فروشگاه آنارام قابل خریداری اس


 

ابعاد استاندارد باتری قلمی

باتری‌های قلمی، با شکل و شمایلی که امروزه آن‌ ها را می‌ شناسیم در ابتدای قرن بیستم میلادی وارد بازار شدند. در ابتدا استاندارد خاصی برای این باتری‌ ها وجود نداشت و شرکت‌ های تولید کننده‌، باتری‌ های سیلندری خود را در اندازه‌ دلخواه تولید می‌ کردند؛ تا اینکه سازمان‌های استاندارد از جمله مؤسسه‌ی ملی استاندارد آمریکا (ANSI)، در سال ۱۹۰۷ اولین استانداردها را برای ابعاد باتری‌ های سیلندری مقرر کرد.

نمونه هایی از متداول‌ ترین ابعاد باتری‌ های استاندارد را در تصویر زیر مشاهده می‌ کنید.

انواع باتری قلمی

متداولترین استاندارد باتری از چپ به راست : AAA,AA,C,D

استاندارد باتری‌های AA یا قلمی (که امروزه متداول‌ ترین نوع باتری سیلندری در جهان به‌ شمار می‌ روند) در سال ۱۹۴۷ وضع شد؛

هر چند این باتری‌ ها مدت‌ ها قبل از استاندارد سازی نیز به صورت گسترده تولید و استفاده می‌شدند. باتری‌ های قلمی AA در حدود 5 Cm طول و 1.3 Cm قطر دارند.

وزن باتری‌ های قلمی بسته به نوع آن‌ ها متغیر است و از ۱۵ گرم در باتری‌ های لیتیومی تا ۳۱ گرم در باتری‌ های نیکل – هیدرید فلزی می‌ رسد. در حال حاضر حدود 60% از باتری‌های آلکالاین فروخته‌شده در جهان از نوع AA هستند.

انواع باتری قلمی

باتری‌های AAA ولتاژی برابر با باتری‌های AA دارند و به دلیل سایز کوچک‌تر، معمولا در لوازمی استفاده می‌ شوند که به دلیل محدودیت ابعاد، وزن و ضخامت نمی‌ توان از باتری‌های AA استفاده کرد. یک باتری AAA در حدود 30% باتری AA مشابه خود ظرفیت دارد. با پیشرفت تکنولوژی و بهینه شدن مصرف دستگاه‌ های الکترونیکی و از طرف دیگر افزایش یافتن ظرفیت باتری‌های AAA، شمار زیادی از دستگاه‌ هایی که تا قبل از این از باتری‌ های AA استفاده می‌ کردند (مانند ریموت کنترل‌ها، کیبوردها، تلفن ها، موس‌های بیسیم و …) هم اینک از باتری‌های کوچک‌تر AAA استفاده می‌کنند.

بین ۲۴ تا ۳۰ درصد از سهم بازار باتری‌های سیلندری استاندارد متعلق به باتری‌های AAA یا نیم‌قلمی است.

انواع باتری قلمی

باتری‌های D (سایز بزرگ) بطور معمول در دستگاه‌ های بسیار پرمصرف مانند چراغ قوه‌ های بزرگ و قوی، رادیوها و ضبط صوت‌ های بزرگ و دستگاه‌ هایی که دارای موتور الکتریکی هستند استفاده می‌ شوند. این باتری‌ ها در حدود 6.1 cm طول و 3.3 cm قطر دارند و ظرفیت آن‌ ها در برخی مدل‌ های خاص به ۲۰ هزار میلی‌ آمپر ساعت نیز می‌ رسد. باتری‌ های سایز  D قدیمی‌ ترین باتری‌ های سیلندری هستند که کماکان تولید می‌ شوند. پیشینه‌ی این باتری‌ ها به سال ۱۸۹۸ (قبل از استانداردسازی باتری‌ های قلمی بر می گردد.) این نوع باتری ها به «باتری چراغ قوه» مشهور بودند.

باتری کملیون

 

آشنایی با بعضی اصطلاحات مرتبط با انواع باتری

میلی‌آمپر ساعت (mAh) : ظرفیت باتری‌ ها معمولا با واحد میلی‌آمپر ساعت (mAh) نشان داده می‌ شود. به بیان ساده تر، یک باتری ۲۰۰۰ میلی‌ آمپر ساعتی می‌تواند به مدت ۱ ساعت جریانی به شدت ۲۰۰۰ میلی‌ آمپر؛ یا به ‌مدت ۱۰۰ ساعت جریانی ۲۰ میلی‌ آمپری فراهم کند.

باید دقت داشت که آمپر ساعت و میلی‌آمپر ساعت واحدهای انرژی نیستند. برای به دست آوردن میزان انرژی ذخیره‌ شده در باتری (با واحد وات – ساعت) باید ظرفیت آن (با واحد میلی‌آمپر ساعت) را در ولتاژ باتری ضرب کرد.

وات – ساعت (Wh) : هر چند از واحد وات – ساعت کمتر برای مشخص کردن ظرفیت باتری‌ها استفاده می‌شود؛ اما این واحد معیار دقیق‌تری برای مقایسه‌ی ظرفیت باتری‌های مختلف است. به طور مثال انرژی ذخیره‌ شده در دو باتری با ظرفیت یکسان ۲۰۰۰ میلی‌ آمپری ممکن است با هم متفاوت باشد؛ چرا که ولتاژ همه‌ی باتری‌ های قلمی با هم برابر نیست. به‌ عنوان نمونه، بیشتر باتری‌ های قلمی ۱.۲ ولتی هستند؛ در حالی‌ که باتری‌ های قلمی لیتیومی ۱.۵ ولتی نیز در بازار وجود دارند. بنابراین یک باتری قلمی ۲۰۰۰ میلی‌ آمپر ساعتی لیتیومی، تقریبا ۳ وات – ساعت انرژی دارد ؛

در حالی‌ که انرژی یک باتری قلمی ۲۰۰۰ میلی‌ آمپر ساعتی معمولی تنها به ۲.۴ وات – ساعت می‌ رسد.

مرجع: https://persianpishraneh.com/%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D8%A8%D8%A7%D8%AA%D8%B1%DB%8C/

trendmagazine...
ما را در سایت trendmagazine دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : mohsen rabiei trendmagazine بازدید : 71 تاريخ : سه شنبه 23 اسفند 1401 ساعت: 11:52

باتری قلب یک خودرو الکتریکی است و قیمت بسیار بالایی دارد. برای جلوگیری از آسیب به این عضو حیاتی خودرو، اطلاع از نحوه کارکرد این باتری ها (باتری های لیتیوم-یونی یا به اصطلاح لیتیومی) اهمیت ویژه ای دارد.
برخلاف خودروهای معمولی که باطری ماشین فقط وظیفه استارت موتور و راه اندازی تجهیزات برقی مثل ضبط و تهویه هوا را دارد، باتری خودروهای الکتریکی مهمترین عضو خودرو هستند. آنها وظیفه روشن نگه داشتن موتور و شارژ دهی آن در هنگام حرکت را دارند. 
 

مشخصه باتری خودرو الکتریکی

اکثر خودروهای الکتریکی از باتری لیتیومی استفاده می کند این دسته از باتری های قابل شارژ، بیشترین تراکم انرژی (حدود ۱۵۰ کیلو وات) را انتقال می دهند. بر خلاف عملکرد باتری های سرب - اسیدی اگر شارژ باتری کامل خالی شود یا اور شارژ شود، در عملکرد آن تاثیری نخواهد داشت از آنجایی که این باتری ها کارایی و دوام بالایی دارند به هیچ گونه نگهداری نیازی ندارند.
نحوه عملکرد آنها بر اساس تبادل یون های لیتیوم بین الکترود مثبت و منفی (کاتد و آند که معمولاً از جنس کبالت و گرافیت هستند) صورت می گیرد. این تبادل یونی در الکترولیت انجام می پذیرد. باتری ماشین های برقی شامل چند سلول هستند که توسط سیستم مدیریت باتری DMS اداره می شود. برای مثال یک باتری خودرو الکتریکی دارای ۱۹۲ سلول و ۵۲ کیلو وات بر ساعت گنجایش است که معادله استفاده برای مسافت ۳۹۵ کیلومتر می باشد.
هر باتری بزرگ خودروی الکتریکی از چند باتری کوچک ساخته شده که به آنها سلول می گویند. درون سلول ها صفحات کاتد و آند قرار دارد، صفحات مثبت و منفی توسط ورق های آلومینیومی و مسی پوشیده شده اند. کاتد از جنس لیتیوم و آند از جنس گرافیت است. صفحات درون یک الکترولیت خاص قرار دارند که باید بدون هیچگونه آبی باشد تا از اورشارژ یا دشارژ باتری تا میزان لازم جلوگیری کند.
تکنولوژی باتری های خودرو تسلا

تکنولوژی باتری های تسلا

تسلا همیشه به نوآوری و تولید قطعات با تکنولوژی پیشرفته معروف بوده. این شرکت در صنعت سولار سیستم و سلول های خورشیدی انقلابی به پا کرد و بیش از 90 درصد کارخانه های آن در سراسر آمریکا از انرژی سبز برای برق رسانی در تولید خودرو های خود استفاده می کنند. سولار پنل های تسلا در خود کارخانه استفاده می شود و برق و انرژی کارخانه ها را تامین می کنند.
 

تسلا مدل اس انقلابی در خودرو های برقی

خودرو های برقی تسلا باعث روی آوردن مردم به ماشین های الکتریکی شد زیرا قبل از آن ظاهر ماشین های الکتریکی تویوتا، نیسان و رنو آنچنان دلچسب نبود و البته سرعت بسیار پایینی داشتند. تسلا مدل اس با ظاهری اسپرت و سرعت و شتاب عالی بازار خودرو های برقی را از آن خود کرد.
 

تفاوت باتری های کارخانه تسلا با دیگر کارخانه های تولید کننده خودروی برقی

اما یکی از نقاط قوت این خودرو باتری آن بود. اکثر کارخانه‌های تولید کننده خودرو برقی سلول ها را به صورت ورقه‌ای و در مجموعه های بزرگ جای می دهند. اما کارخانه تسلا سلول ها را به صورت قلمی و بسیار کوچک در تعداد زیاد تولید می کند. این امر باعث می شود باتری‌های لیتیوم-یونی گرمای کمتری تولید کنند و مدیریت شارژ و ولتاژ باتری ها آسان تر گردد.

BMS یا سیستم مدیریت باتری چیست؟

باتری های لیتیوم-یونی گرمای زیادی تولید می کنند. وظیفه کنترل دما، ولتاژ و مقدار شارژ هر سلول بر عهده سیستم مدیریت باتری یا BMS است. این سیستم وضعیت سلامت باتری ها، مقدار شارژ و دمای هر سلول را بررسی و مدیریت می کند.
 

مزایای BMS

سیستم مدریت باتری تمامی گزارشات خرابی باتری ها یا سلول ها، دمای هر سلول و میزان شارژ هر باتری را به ECU خودرو می دهد. به وسیله ی این سیستم شارژ خودرو مشخص می شود. یکی از نقاط قوت این سیستم اطلاع از میزان شارژ هر خانه و ایجاد تعادل در شارژ است. برای مثال اگر شارژ یک سلول 20 درصد و شارژ سلول دیگر 70 درصد باشد، شارژ دو سلول به تناسب انجام می شود. این روند باعث افزایش سرعت شارژ خودرو می شود و از اورشارژ شدن باتری ها جلوگیری می کند.
 

قیمت باتری خودرو های برقی و هایبرید

در حال حاضر در کشور ایران خودروی برقی وجود ندارد و اکثر خودرو های وارد شده هایبرید یا پلاگین هایبرید هستند. خودرو های برقی به بدلیل تکنولوژی پیشرفته و استفاده از سیستم چینش پیچیده ی سلول ها، گرانترین باتری ها را دارند. برای مثال قیمت هر سلول باتری تسلا 80 دلار است و قیمت مجموعه کامل باتری حدود 20 هزار دلار است که معادل 400 میلیون تومان است!
باتری خودرو های هایبرید و پلاگین هایبرید به ندرت خراب می شوند و عمری بین 10 تا 15 سال دارند، اما در صورت خرابی هزینه باتری به علاوه نصب آن حدود 6 هزار دلار است که رقم بالایی است. از همین رو باید در حفظ و نگهداری باتری آن اقدامات لازم انجام شود و علائم خرابی باتری را بشناسیم

منبع: https://battery118.ir/blog/how-electric-car-battery-work

trendmagazine...
ما را در سایت trendmagazine دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : mohsen rabiei trendmagazine بازدید : 116 تاريخ : سه شنبه 16 اسفند 1401 ساعت: 11:51

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که نور چقدر بر زندگی هر یک از ما تأثیر می‌گذارد؟ از آنجایی که زندگی ما بدون نور سخت خواهد بود،‌ دستگاه‌ها و ابزارهای متعددی هر ساله تولید می‌شوند که نور ایجاد کرده و ما هر روز از آن‌ها استفاده می‌کنیم. برند وارتا یکی از تولید کنندگان این محصول است که در ادامه با بعضی از مدل های آن آشنا می شویم.

اگر از کوهنوردی، دوچرخه سواری یا دویدن لذت می‌برید، باید توجه داشته باشید که داشتن تجهیزات و لوازم جانبی مناسب باعث بهبود کارایی، ایمنی و لذت بردن از برنامه تمرینی شما می‌شود. چراغ پیشانی قوی یا هدلامپ (چراغ سر) یکی از این ابزارهاست. فروشگاه آنارام در این مقاله قصد دارد علاوه بر معرفی انواع هدلامپ به برسی موضوعاتی چون:

– انواع هدلامپ یا چراغ پیشانی با فناوری مدرن

– انواع هدلامپ وارتا

– نکات انتخاب بهترین چراغ پیشانی 

به طور مختصر صحبت کرده و شما را در زمان خرید انواع باتری قلمی، نیم قلمی و شارژی وارتا مناسب برای انواع هدلامپ راهنمایی کند.

 

هدلامپ چیست ؟

 

هدلامپ، چراغ قوه ای است که با یک یا چند بند روی سر بسته می‌شود تا محیط اطراف را روشن کرده و دید را در شرایط کم نور بهبود بخشد. لامپ این چراغ قوه همانطور که از نامش پیداست بر روی پیشانی نصب می‌شود، در حالی که محل ذخیره باتری پشت سر قرار دارد. این واقعیت که چراغ‌های پیشانی یا چراغ قوه هدلایت بیشتر از سایر انواع چراغ قوه وجود داشته‌اند، سبب رشد و پیشرفت تکنولوژی و دستیابی به مواد اولیه مختلف توسط بشر شده است.

معرفی انواع چراغ پیشانی وارتا
 

انواع هدلامپ یا چراغ پیشانی

 

یکی از اقلام ضروری برای افرادی که به تعطیلات می‌روند یا در شب در تاریکی کار می‌کنند، چراغ پیشانی است. وقتی موقعیتی پیش بیاید و شما بدون منبع نور باشید، به ارزش استفاده از این دستگاه پی خواهید برد. در ادامه انواع هدلامپ یا چراغ پیشانی قوی را معرفی کرده و شما را با بهترین مدل هدلامپ آشنا خواهیم کرد.

چراغ پیشانی لامپ رشته ای

 

یکی از اولین مدل های این محصول، چراغ پیشانی لامپ رشته ای است که از لامپ رشته ای استفاده می‌کند. این نوع لامپ ها آنقدر میزان مصرف باتری بالایی دارند که اگر بخواهید به طور مداوم از آن‌ها استفاده کنید، تنها یک الی دو ساعت دوام خواهند آورد. این چراغ‌ها وزن زیادی داشته و نسبت دیگر انواع هدلامپ اندازه بزرگتری دارند.

چراغ پیشانی ال ای دی LED

 

این چراغ ها با استفاده از یک یا چند لامپ ال ای دی ساخته می‌شوند، اما کوچکتر و سبک تر از لامپ های ال ای دی هستند. این نوع لامپ‌ها علاوه بر داشتن طیف گسترده‌تری از پراکندگی نور نسبت به لامپ‌های رشته‌ای، تقریباً دوبرابر باتری مصرف می‌کنند.

چراغ پیشانی اس ام دی SMD

جدیدترین طراحی چراغ پیشانی حرفه ای از چراغ SMD استفاده می‌کند. آن‌ها را می‌توان برای حدود دوازده ساعت استفاده کرد و مصرف باتری بسیار کمی دارند. در مقایسه با چراغ های قبلی، این شکل از نور ظرفیت قابل توجهی کمتری دارد. اگر به دنبال یک چراغ پیشانی جمع و جور و سبک وزن هستید که از باتری های کمی استفاده می‌کند، این گزینه عالی است.

انواع هدلامپ وارتا

 

یکی از موثرترین سیستم های نورپردازی، تجهیزات تولید کننده نور و روشنایی وارتا است که در خانه، اداره و سایر محیط‌های باز یا بسته مورد استفاده قرار می‌گیرد. محبوب ترین اقلام روشنایی برند وارتا انواع چراغ قوه ، چراغ فانوسی و چراغ پیشانی خرسی وارتا هستند.

وارتا انواع مختلفی از تجهیزات روشنایی را عرضه می‌کند، که هر کدام دارای طیف وسیعی از قدرت‌ها و کاربردهای گوناگون هستند انواع چراغ پیشانی وارتا عبارتند از:

با داشتن خصوصیاتی چون:

  • چراغ قوه بسیار قوی (تست سقوط 3 متر).
  • با عناصر لاستیکی ضربه گیر
  • لنز و بازتابنده مقاوم در برابر ضربه
  • رتبه بندی مقاوم در برابر ضربه IK08 (IEC 62262)
  • LED با کارایی بالا
  • 2 سطح نور: زیاد و کم
  • بند سر قابل شستشو با بند وسط قابل تنظیم
 

نکات انتخاب بهترین چراغ پیشانی

 

دانستن اینکه چه ویژگی‌هایی برای شما ضروری است، کلید انتخاب یک چراغ پیشانی حرفه ای ، مناسب و کارآمد است. در واقع باید از فعالیتی که می‌خواهید از آن استفاده کنید آگاه باشید. آیا این آخر هفته با دوستان خود به کمپینگ می روید؟ آیا قصد سفر به مسیرهای جنگلی را دارید؟ از طرف دیگر، آیا برنامه‌ای در صبح زود برای رفتن به اسکی در حین طلوع خورشید دارید؟ در زیر چند ویژگی کلیدی وجود دارد که به شما در انتخاب انواع چراغ پیشانی دلخواهتان کمک می کند.

خرید انواع هدلامپ وارتا
 

میزان روشنایی هدلامپ یا چراغ روشنایی

 

میزان روشناسس چراغ پیشانی با فعالیتی که می‌خواهید انجام دهید تعیین می‌شود. برای اندازه گیری روشنایی چراغ پیشانی از لومن استفاده می‌شود. 20 تا 1500 لومن محدوده روشنایی چراغ های پیشانی است.

  • یک لامپ با 100 تا 150 لومن برای کارهای روزمره کافی است، اما گاهی اوقات برای کارهایی مانند جستجو و ناوبری به یک چراغ قوه قوی‌تر نیاز است.
  • دویدن و پیاده روی در شب فعالیت های ایده آلی برای چراغ هایی با سطح روشنایی بیش از 200 لومن هستند.
  • نورهایی با روشنایی بیشتر از 1000 لومن برای عملیات جستجو و نجات، دوچرخه سواری در شب و اسکی با سرعت بالا، یا یافتن مسیر در مسیرهای گیج کننده مناسب هستند.
  • چراغ‌هایی با روشنایی بالاتر از ۶۰۰ برای کوهستان در شب و اسکی در شب مناسب هستند.

نوع باتری استفاده شده در چراغ قوه

باتری های چراغ پیشانی قابل شارژ و جایگزین دارای مزایا و معایبی هستند. با این حال، باید به طور مداوم از نحوه شارژ مجدد باتری در چراغ قوه خود آگاه باشید. اگر فقط برای تعطیلات آخر هفته، کوهنوردی و دویدن در شب به یک چراغ قوه نیاز دارید، باتری های قابل شارژ کافی هستند. با این حال، اگر می خواهید یک چراغ قوه برای یک سفر طولانی در سراسر جهان بخرید، بهتر است چراغی را انتخاب کنید که بتواند از باتری های مختلف استفاده کند.

با توجه به قابلیت شارژ شدن و کاهش تولید ضایعات، خرید باتری‌های قابل شارژ توصیه می‌شود. با این وجود، بهترین باتری برای انتخاب به میزان استفاده و سفر شما نیز بستگی دارد.

عمر باتری هدلامپ

ابتدا تعیین کنید که چه مدت قصد دارید از چراغ قوه استفاده کنید. عمر باتری به طور طبیعی بسته به مدل و تنظیمات نور (کم، متوسط و زیاد) متفاوت است. به طور کلی، هر چه نور بیشتر باشد، عمر باتری کمتر است. بخشی از چراغ های LED چراغ قوه شما در نهایت با کاهش عمر باتری خاموش می شوند. این امری کاملا طبیعی است.

خرید انواع هدلامپ وارتا

میزان برد نور هدلامپ

شما باید تعیین کنید که آیا یک چراغ قوه با نور متمرکز (نقطه ای) یا نور پراکنده برای شما ارجحیت دارد. اکثر چراغ های یا به صورت متمرکز یا پراکنده نور ساطع می‌کنند، با این حال برخی از آنها توانایی انتشار نور را به صورت متمرکز و پراکنده دارند.

قابلیت ضد آب بودن چراغ قوه

اگر می خواهید در آب و هوای نامساعد از آن استفاده کنید، یک چراغ قوه ضد آب خریداری کنید. یک امتیاز برای مقاومت باتری و لامپ در برابر قطرات آب تعلق می‌گیرد. اگرچه تمام چراغ‌های پیشانی که برای استفاده در فضای باز ساخته شده‌اند درجاتی از مقاومت در برابر آب دارند.

طراحی سبک هدلامپ

اکثر چراغ‌ قوه ها که برای استفاده در فضای باز ساخته شده‌اند وزن مشابهی دارند، اما اگر می‌خواهید سبک سفر کنید و وزن چمدان‌تان برایتان مهم است، چراغی را انتخاب کنید که وزن کمتری داشته باشد. به طور معمول، چراغ‌های پیشانی بر اساس وزنشان دسته‌بندی می‌شوند که بزرگ‌ترها عملکرد بیشتری دارند و چراغ‌های سبک‌تر عملکرد کمتری دارند. 

تغییر حالت روشنایی در هدلامپ

می توانید با تغییر حالت نور به چشمک زن و ثابت از آن برای سیگنال دهی یا اهداف دیگر استفاده کنید. حالت چشمک زدن چراغ پیشانی یک امتیاز ویژه به شمار می‌رود.

مرجع: https://anaram.shop/blog/guide-buying-best-headlamp/

trendmagazine...
ما را در سایت trendmagazine دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : mohsen rabiei trendmagazine بازدید : 107 تاريخ : دوشنبه 15 اسفند 1401 ساعت: 11:17

دنیایی که ما امروز در آن زندگی می‌کنیم کاملاً تکامل یافته است و موارد متعددی که ویژگی‌ها و مزایای تازه‌ای را ارائه می‌دهند در دسترس هستند. یکی از رایج‌ترین انواع باتری های مورد استفاده، باتری های قابل شارژ هستند. آن‌ها با کمک علم نوین طراحی و تولید می‌شوند و برای پاسخگویی به خواسته‌های مصرف کننده خاص طراحی شده‌اند. برای مشاهده باتری وارتا با بهترین قیمت می توانید به سایت انارام مراجعه نمایید.

این باتری ها همانطور که از نامشان پیداست قابل شارژ هستند. اما باتری شارژی دقیقا چیست و چگونه کار می کنند؟  باتری های قابل شارژ که گاهی اوقات به عنوان ” سلول های ثانویه ” یا ” باتری شارژی ” نیز شناخته می‌شوند، باتری‌هایی هستند که می‌توانند چندین بار مورد استفاده مجدد قرار گرفته و دوباره شارژ شوند.

در ادامه قصد داریم در رابطه با پیرامون موضوعاتی چون:‌ 

– انواع باتری شارژی

– بهترین باتری قلمی شارژی

– بهترین باتری کتابی قابل شارژ

– بهترین باتری نیم قلمی قابل شارژ

– آیا خرید باتری شارژی ارزش دارد

– کدام باتری شارژی برای من بهتر است

– انتخاب بهترین برند باتری قلمی و نیم قلمی شارژی

صحبت کرده و هر یک را به اختصار مورد بررسی قرار دهیم.

فروش انواع باتری شارژی وارتا
 

انواع باتری شارژی

 

باتری‌های نیکل کادمیوم (NiCd)

مزایا:

  • قابل شارژ
  • مناسب برای دستگاه های با جریان بالا

معایب:

  • فناوری منسوخ شده
  • کمترین ظرفیت و ولتاژ بین تمامی انواع باتری‌های شارژی
  • سمی بودن فلز کادمیوم و امکان ایجاد آلودگی محیط زیستی

باتری‌ نیکل متال هیدرید ، تقریباً به طور کامل جایگزین باتری‌های NiCd شده‌اند که در حال حاضر شکل‌های قدیمی باتری‌های قابل شارژ محسوب می‌شوند. اگرچه یافتن باتری‌های NiCd دشوار است، حتی اگر فراوان باشند، هیچ انگیزه قانع‌کننده‌ای برای خرید آن‌ها وجود نداشت. در واقعیت، تنها دلیلی که این باتری‌ها هنوز مورد استفاده قرار می‌گیرند این است که مدت‌ها پیش خریداری شده‌اند.

باتری‌های قلمی NiCd AAA ظرفیتی بین 600 تا 1000 میلی‌آمپر ساعت دارند و «اثر حافظه» در صورت شارژ جزئی، ظرفیت آن‌ها را حتی بیشتر کاهش می‌دهد.

بهترین باتری قلمی شارژی

یکی از کاربردی‌ترین باتری های نسل جدید موجود در بازار، باتری های قلمی قابل شارژ هستند. همانطور که می دانید باتری های غیر قابل شارژ پس از یک بار استفاده باید دور انداخته شوند. بنابراین وقتی صحبت از بهترین برند باتری شارژی می‌شود،  باتری هایی با تکنولوژی نیکل متال هیدرید  (NiMH) نه تنها بهترین، بلکه تقریباً تنها انتخاب مناسب هستند. به جز باتری های NiMH، هیچ یک از باتری های فوق الذکر به احتمال زیاد در بازار یافت نمی‌شوند.

بد نیست بدانید باتری های قلمی قابل شارژ با توجه به عوامل متعددی از جمله برند و حتی طراحی و ساختار باتری ها در طیف گسترده ای دسته بندی و انتخاب می شوند. 

یکی از معروف ترین برندهای باتری موجود در بازار برند وارتا آلمان است. این شرکت آلمانی سابقه طولانی در ایجاد انواع باتری قلمی، نیم قلمی، کتابی و… قابل شارژ دارد. برند وارتا پس از سال‌ها کار و تخصص، اکنون به یک برند شناخته شده در مقیاس جهانی تبدیل شده است. 

در حال حاضر هیچ رقیبی برای وارتا که به عنوان بزرگترین و قابل اعتمادترین شرکت جهانی و آلمانی شناخته می‌شود، در بازار وجود ندارد. در طراحی و تولید باتری های آن نیز از پیشرفته ترین تکنولوژی روز دنیا استفاده می‌شود.

بنابراین  پیشنهاد ما به شما جهت خرید بهترین مارک باتری قلمی شارژی، باتری قلمی شارژی وارتا Recharge Accu Power AA است که علاوه بر طول عمر بالا، باعث کاهش چشمگیر هزینه‌های کاربران نیز می‌شود.

انتخاب بهترین باتری شارژی
 

بهترین باتری کتابی قابل شارژ

 

باتری 9 ولتی یا باتری کتابی وارتا ، یکی از باتری های قدرتمند و پرظرفیت مورد استفاده در دستگاه‌های پر مصرف می‌باشد. این باتری برای تغذیه تجهیزاتی که نیاز به ورودی 9 ولت دارند استفاده شود. 

این نوع منبع انرژی که گاهی اوقات به عنوان باتری 9 ولتی شناخته می‌شود، در طیف گسترده‌ای از ابزارها و تجهیزات، از جمله اسباب بازی ها، چراغ قوه ها، رادیوها، آشکارسازهای دود، واکی تاکی ها و حتی آلات موسیقی الکترونیکی یافت میشود. این دسته از منابع تولید انرژی به دلیل دوام بالا، عملکرد فوق‌العاده‌ای را در تجهیزات پرمصرف و انرژی مورد نیاز بالا ارائه می‌دهند.

بهترین باتری کتابی قابل شارژ برای کار با انواع شارژرها و دستگاه ها ساخته شده است. فناوری سلولی آن نیکل-فلز-هیدرید است که در ذخیره سازی انرژی و جلوگیری از تخلیه خود به خودی بسیار برتر از سایر سیستم‌های شیمیایی است. پیشنهاد ما به شما جهت خرید بهترین مارک باتری کتابی شارژی، باتری کتابی شارژی وارتا Recharge Accu Power 9V 200mAh است.

 

بهترین باتری نیم قلمی قابل شارژ

 

تلاش برای پاسخ به این سوال که کدام فناوری باتری شارژی بر سایرین برتری دارد، دو مشکل جدید بوجود می آید. “چه زمانی باید از باتری قابل شارژ به جای باتری استاندارد استفاده کنید؟” “کدام باتری NiMH بهتر از بقیه است؟” 

پاسخ به سوال اول در شرایط مختلف متفاوت است، اما به طور کلی، باتری های غیر قابل شارژ برای دستگاه های کم مصرف و باتری شارژی برای دستگاه های پرمصرف از نظر اقتصادی توصیه می شود.

یک ساعت دیواری یا یک کنترل از راه دور تلویزیون را در نظر بگیرید. در این دستگاه‌ها می‌توان از باتری های قلمی معمولی استفاده کرد، زیرا باتری آن سالی یک بار نیاز به تعویض دارد و در مقابل ممکن است بیش از 20 سال طول بکشد تا یک باتری شارژی در چنین دستگاهی بپردازد. با این وجود، از نظر «محیط زیست»، استفاده مجدد از باتری قلمی قابل شارژ همچنان به دور انداختن 20 باتری دور ریختنی ارجحیت دارد.

از سوی دیگر، باتری‌های غیرقابل شارژ در دستگاه‌های پرقدرت مانند دوربین‌های دیجیتال، گیم‌پدها و اسباب‌بازی‌ها از نظر اقتصادی یا زیست‌محیطی قابل توجیه نیستند. پیشنهاد ما به شما جهت خرید بهترین باتری نیم قلمی شارژی، باتری نیم قلمی شارژی وارتا Recharge Accu Power AAA است.

آیا خرید باتری شارژی ارزش دارد

پاسخ به این پرسش به دستگاهی که از آن استفاده می‌کنید بستگی دارد. به سه مثال زیر توجه کنید:

 

مثال اول:

هنگام خرید باتری نیم قلمی شارژی برای دوربین دیجیتال، چراغ قوه یا هر وسیله پرقدرت دیگری که هفته‌ای یک بار (یا هر چند هفته یکبار) برای مدت طولانی و تحت بار سنگین (مثلاً در هنگام پیاده روی یا برق متناوب) استفاده می‌شود. ظرفیت باید اول باشد و پس از آن مدت زمان ماندگاری.

مثال دوم: 

اگر گیمری هستید که باید باتری دسته بی سیم خود را هر دو روز یکبار تعویض کنید، یا اگر اسباب بازی خاصی دارید که باید هر روز تعویض شود، ابتدا باید به تعداد چرخه‌هایی که باتری را می‌توان شارژ و دشارژ کرد، توجه کنید. پس ظرفیت آن باید به عنوان یک معیار ثانویه در هنگام خرید باتری قابل شارژ در نظر گرفته شود.

مثال سوم:

نرخ تخلیه خودکار کم یا ماندگاری طولانی بیش از هر چیز دیگری برای ماوس یا صفحه کلید بی سیمی که معمولاً هر شش ماه (یا بیشتر) تعویض می شود، بسیار مهم است.

بر اساس معیارهای ذکر شده در بالا، می‌توانید از بین انواع باتری‌های موجود در بازار، هر کدام با ظرفیت، تعداد چرخه‌ها و ماندگاری متفاوت، انتخاب کنید.

 

کدام باتری شارژی برای من بهتر است

دستگاه های مختلف به باتری هایی با ظرفیت متفاوت نیاز دارند. برای مثال تلفن‌های بی‌سیم اغلب شارژ می‌شوند، بنابراین زمانی که فرصتی برای شارژ کامل تلفن ندارید، یک باتری با ظرفیت کم تا متوسط مناسب است. سایر دستگاه هایی که می توانند از باتری کم ظرفیت استفاده کنند عبارتند از چراغ های خورشیدی باغ یا کنترل از راه دور.

باتری‌های با ظرفیت کم تا متوسط عبارتند از: باتری‌های سایز AA (800 تا 1300 میلی‌آمپر ساعت) و باتری‌های سایز AAA (400 تا 800 میلی‌آمپر ساعت)

باتری های معمولی با ظرفیت بالا عبارتند از: باتری‌های سایز AA (1950 – 2700 میلی آمپر ساعت) و باتری‌های سایز AAA (950 – 1100 میلی آمپر ساعت)

دستگاه‌هایی که به باتری های با ظرفیت بالا نیاز دارند شامل ماشین‌های کنترل از راه دور، دوربین‌های دیجیتال و برخی اسباب بازی های الکترونیکی هستند. اگر که به طور مکرر باتری‌ها را تعویض می‌کنید، یک باتری با ظرفیت بالا قدرت ماندگاری بیشتری را ارائه می‌کند.

اگر دستگاه شما به باتری‌هایی نیاز دارد که شارژ خود را در بین استفاده‌ها نگه می‌دارند و شاید برای مدتی از آن‌ها استفاده نمی‌شود، ممکن است بخواهید یک باتری قابل شارژ  انتخاب کنید.

انتخاب بهترین باتری قابل شارژ
 

انتخاب بهترین باتری قابل شارژ

باتری‌های قابل شارژ با تکنولوژی نیکل متال هیدرید از بهترین انتخاب ها برای خرید باتری های از پیش شارژ شده هستند. مناسب بودن قیمت باتری وارتا علاوه بر پایین بودن نرخ خود تخلیه این باتری از دست رفتن و اتلاف انرژی باتری در صورت عدم استفاده را تا حد زیادی کاهش داده که باعث می شود در دسته باتری‌های قابل شارژ محبوب قرار گیرند. 

از این دست باتری های شارژی میتوان در دستگاه‌های با مصرف بالا مانند دوربین‌های دیجیتال، واحدهای فلاش یا دستگاه‌هایی با مصرف پایین و متوسط که کاربر از آن‌ها به صورت مداوم یا طولانی مدت استفاده میکند، مانند گیرنده‌های GPS، چراغ‌های LED استفاده نمود. پایین بودن نرخ خود تخلیه، این دست باتری ها را برای برخی از دستگاه های کم کاربرد و کم مصرف مانند ساعت دیواری و کنترل تلویزیون نیز مناسب می‌کند.

 

مزایای باتری های قابل شارژ نیکل هیبرید NiMH استاندارد

 

– قابل استفاده مستقیم بعد از بازگشایی بسته بندی

– پایین بودن میزان تخلیه انرژی در زمان عدم استفاده باتری در طولانی مدت

 

 

نکات مهم در کاربرد باتری های شارژی نیکل هیبرید

 

– در صورت شارژ باتری زمانی که ظرفیت باتری به طور کامل خالی نشده باشد، ممکن است ظرفیت انرژی 10 تا 15 درصد کاهش می یابد.

– این نوع باتری 500 تا 1500 بار قابلیت شارژ مجدد دارد.

– باتری های با ظرفیت بالاتر، انرژی دستگاه را برای مدت طولانی تری تامین می‌کنند. (ظرفیت باتری های قابل شارژ NiMH به صورت میلی آمپر ساعت (mAh) روی بسته بندی باتری درج شده است.)

– اگر برای مدت طولانی از این باتری ها استفاده نمی کنید، باتری های NiMH قابل شارژ را هر 6 تا 9 ماه یکبار شارژ کنید.

مرجع: https://anaram.shop/blog/best-brand-rechargeable-batteries/

trendmagazine...
ما را در سایت trendmagazine دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : mohsen rabiei trendmagazine بازدید : 85 تاريخ : شنبه 13 اسفند 1401 ساعت: 15:39

یکی از بزرگترین دغدغه‌های خریداران تلفن بیسیم، خرید باتری مناسب و البته استفاده درست از آن‌ها می‌باشد. تعداد کثیری از باتری‌ها بعد از مدت کوتاهی کارایی اولیه خود را از دست می‌دهند و مصرف‌کنندگان این قضیه را به شارژ اولیه باتری تلفن بی سیم مرتبط می‌دانند. می توانید برای مشاهده باتری مناسب تلفن با قیمت مناسب به فروشگاه آنارام مراجعه کنید.

تلفن‌‌های بی ‌سیم در چند سال گذشته به دلیل راحتی و طراحی مدرنی که دارند، انتخاب افراد بسیاری در سراسر دنیا بوده است. چرا که به کاربر اجازه می‌دهد قدم بزند و در زمان صحبت با تلفن، به کار خود نیز برسد.

برای اینکه تلفن های بی سیم به خوبی کار کنند، لازم است از باتری تلفن شارژی مناسب برای تلفن بی سیم استفاده کنید تا دغدغه و چالش های زود تمام شدن باتری را نداشته باشید و از آن چندین بار استفاده کنید. 

بنابراین ما قصد داریم در رابطه با موضوعاتی چون:

– شارژ اولیه باتری تلفن بی سیم

– نحوه شارژ باتری تلفن بی سیم

– عمر باتری تلفن بیسیم

– راه های افزایش عمر باتری تلفن بیسیم

– انواع باتری تلفن بیسیم

– راهنمای خرید بهترین باتری تلفن

صحبت کرده و هریک را بطور مختصر مورد بررسی قرار دهیم.

 

شارژ اولیه باتری تلفن بی سیم
شارژ اولیه باتری تلفن بی سیم وارتا چقدر است؟ در واقع یکی از دلایلی که موجب محبوبیت باتری تلفن وارتا شده است این است که باتری های شارژی تلفن بیسیم دارای شارژ اولیه بوده و آماده استفاده نیز می‌باشند. ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که باتری های قابل شارژ تلفن بی سیم چقدر طول میکشد تا شارژ شوند؟ 

 

در پاسخ به این سوال باید در ابتدا در نظر داشته باشید که مدل‌های مختلفی از دستگاه شارژر وارتا وجود داد که مدت زمان شارژ باتری در آن‌ها متفاوت است. برای مثال زمان شارژ باتری قلمی شارژی و نیم قلمی قابل شارژ در شارژر وارتا حدودا بین 15 تا 120 دقیقه است.

 

انواع باتری تلفن بیسیم وارتا
نحوه شارژ باتری تلفن بی سیم
ممکن است برایتان سوال پیش آمده باشد نحوه شارژ باتری تلفن بی سیم به چه صورت است؟ در پاسخ به این سوال می‌بایست در ابتدا در خصوص شارژر باتری وارتا اطلاعاتی داشته باشید. دستگاه شارژر وارتا برای شارژ باتری بی سیم قابل شارژ قلمی و نیم قلمی طراحی شده است. 

 

این دستگاه فقط باتری های قابل شارژ نیکل متال هیدرید را شارژ می‌کند. مدت زمان دقیق شارژ باتری ها به ظرفیت باتری و میزان تخلیه آن بستگی دارد. در بعضی از مدل ها 2 یا 4 باتری شارژی قلمی و نیم قلمی را می‌توان در محفظه باتری قرار داد تا شارژ شوند. 

همچنین در نظر داشته باشید امکان شارژ همزمان باتری های AA و AAA وجود دارد. نحوه شارژ باتری تلفن بیسیم به صورتی است که در ابتدا می‌بایست اطمینان حاصل کنید که تمام باتری های قابل شارژ در جای درست خود قرار گرفته‌اند. 

سپس شارژر را به یک پریز وصل کنید. درخشش LED سبز نشان‌دهنده روند درست و بدون اشکال شارژ باتری ها است. پس از اتمام شارژ، LED های سبز خاموش شده و می‌توانید دستگاه را از پریز بیرون بیاورید.

 

عمر باتری تلفن بیسیم
باتری ‌وارتا از کیفیت و ارزش بالایی برخوردار است. باتری‌ نیکل متال هیدرید NiMH می توانند ۲ تا ۴ برابر بیشتر از باتری های دور ریختنی دوام بیاورند. انواع باتری تلفن بی سیم، می‌توانند تا 500-1000 شارژ و دشارژ شده و دوباره مورد استفاده قرار گیرند. 

 

عمر باتری تلفن بیسیم و سایر باتری ‌های قابل شارژ وارتا تا چهار سال یا بیشتر است که این مدت زمان قابل توجهی می‌باشد. با این حال، طول عمر آن‌ها ممکن است به دلیل عوامل متعددی کوتاه شود. به عنوان مثال، هوای سرد می‌تواند واکنش شیمیایی درون باتری شما را کند کرده و کارایی آن را کاهش دهد.

عمر باتری تلفن بیسیم وارتا

باتری تلفن بیسیم

راه های افزایش عمر باتری تلفن بیسیم
یکی از بهترین راه‌ های افزایش عمر باتری‌ تلفن بی سیم قابل شارژ، استفاده از شارژر مناسب که دارای ولتاژ شارژ پایین تری است، می باشد. یکی دیگر از راه های افزایش طول عمر باتری بیسیم این است که آن را کاملا شارژ و یا کاملا دشارژ نکنید.

 

 در این صورت اگر باتری را هیچ گاه کاملا شارژ و دشارژ نکنید و همچنین اگر در محیط مناسبی قرار دهید، طول عمر باتری به شدت افزایش پیدا می کند. شما می‌توانید محصولات شرکت وارتا را با توجه به کارایی و ویژگی‌های منحصر به فردشان از فروشگاه اینترنتی آنارام به همراه تضمین کیفیت و اصالت کالا تهیه و خریداری نمایید.

 

انواع باتری تلفن بیسیم

رایج‌ترین باتری های قابل استفاده در انواع تلفن بیسیم، باتری نیم قلمی هستند. استفاده از این نوع باتری تلفن بیسیم به خصوص نوع قابل شارژ باتری های نیم قلمی وارتا ، بسیار مناسب تر و بصرفه تر است. باتری تلفن بی‌ سیم AAA اغلب به صورت بسته باتری برای اتصال در داخل محفظه باتری ارائه می شوند که کارآیی بیشتری نسبت به باتری های تکی دارند. 

 

در این میان فناوری ساخت باتری قابل شارژ نیمه قلمی، نیکل متال هیدرید (NiMH) است که قبلاً نیکل کادمیم بوده، مناسب ترین انواع باتری نیم قلمی تلفن بیسیم به شمار می‌آیند. 

باتری های کادمیمی ظرفیت کمتری داشته و به دلیل دارا بودن ترکیبات سمی سازگار با محیط زیست نبودند، اما با پیشرفت تکنولوژی و معرفی روش های جدید، هم اکنون تولید باتری های قابل شارژ با استفاده از روش جدید و پیشرفته نیکل متال هیدرید انجام می‌شود. این نوع باتری تلفن بی سیم بسیار کارآمدتر و توانمندتر است و فاقد ترکیبات سمی و مضر برای محیط زیست است.

 

عمر باتری تلفن بیسیم وارتا

مقدار ظرفیت و تکنولوژی به کار رفته در ساخت باتری اولین نکته‌ای است که در زمان خرید بهترین باتری برای تلفن بی سیم می‌بایست به آن توجه کرد. 

 

چرا که ظرفیت باتری نشانگر مقدار کارکرد تلفن بی سیم برای شما است. به طور مثال وقتی ظرفیت باتری 1000 میلی آمپر ساعت باشد، در صورتی که از باتری در مدت یک ساعت جریان 1000 میلی‌آمپر گرفته شود، باتری خالی می‌شود.

در ادامه به شرکت سازنده باتری مد نظرتان، طول عمر و ماندگاری آن، در صورت شارژی بودن به (میزان نگهداری شارژ، مدت زمان شارژ کامل باتری)، قابلیت کار در هوای سرد و… توجه کنید.

برندهایی همچون دوراسل، کملیون، وارتا آلمان و… از شناخته شده ترین برندهای خارجی هستند که در زمینه تولید انواع باتری از جمله باتری قلمی، نیم قلمی، کتابی و… مناسب جهت استفاده در انواع تلفن بی سیم فعالیت می‌کنند. شرکت وارتا آلمان یکی از معروف‌ترین برند ها در زمینه تولید انواع باتری است و به دلیل ساخت باتری‌های با ماندگاری بالا در سراسر دنیا شناخته شده است.

منبع: https://anaram.shop/blog/special-battery-cordless-phone/

 

trendmagazine...
ما را در سایت trendmagazine دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : mohsen rabiei trendmagazine بازدید : 78 تاريخ : چهارشنبه 10 اسفند 1401 ساعت: 14:07

پاور بانک‌ ها روز‌به‌روز پراستفاده‌تر و محبوب‌تر از سابق می‌شوند. استفاده‌ی روزمره‌ و مداوم از وسایل دیجیتالی هوشمند و وسایل ارتباطی، چه در سفر و چه در محل کار و بیرون شهر، پاور بانک‌ را به وسیله‌ای کاملا ضروری و پرکاربرد تبدیل کرده است. خرید پاور بانک می‌تواند اولین راه برای کم کردن از تنش‌های روزمره‌ای نظیر خاموش شدن گوشی و تبلت و یا لپ‌تاپ شما باشد. برای خرید پاوربانک با کیفیت از برند وارتا می توانید به فروشگاه آنارام مراجعه کنید.

پاور بانک ابزار ذخیره‌‌ی انرژی الکتریکی می‌باشد که می‌توان از این انرژی در مواقع نیاز در گوشی‌، تبلت‌، لپتاپ، دروبین عکاسی و سایر دستگاه‌های دیجیتال شارژی استفاده کرد. پاوربانک‌ ها ظرفیت‌های مختلفی دارند و هرچه ظرفیت آن‌ها بالاتر باشد به این معناست که توان ذخیره‌سازی انرژی بیشتری نیز دارند. توجه به ظرفیت پاور بانک و کارایی آن و مطابقت با گوشی و تبلتی که دارید در انتخاب یک پاوربانک مناسب می‌تواند راهگشا باشد. باتری گوشی بعد از مدتی بخشی از ظرفیتش را از دست می‌دهد و سریع شارژ خالی می‌کند. دلیل خالی شدن سریع باتری گوشی را بخوانید و بدانید که اگر یک پاوربانک با ظرفیت مناسب داشته باشید چندان نگران خالی شدن باتری گوشی‌تان نخواهید بود. 

استفاده از پاوربانک برای شارژ دو گوشی

بعد از خرید پاور بانک یکی از مواردی که ممکن است ذهن شما را درگیر کند طریقه‌ی صحیح شارژ پاوربانک است. به گونه‌ای که بتوانید مدت زمان زیادی از آن استفاده کنید و خللی در کارایی آن به جود نیاید و همچنین عمر زیادی داشته باشد. این موارد با شارژ به شیوه‌ی صحیح آن تا حدی قابل حل می‌باشند.

روش صحیح شارژ پاور بانک

همانطور که گفته شد شارژ صحیح پاوربانک ضامن عمر بیشتر و دوام و کارایی بالای آن است. شاید مسئله‌‌ی شارژ پاوربانک از نظر برخی کاملا غیرمهم و ساده باشد، اما رعایت نکردن برخی نکات در همین عمل ساده‌ی شارژ باعث می‌شود تا نتوانند آنگونه که باید از پاوربانک بهره‌ی مناسبی ببرند.

شارژ درست پاوربانک مراحل ساده‌ای دارد، اما نکات ریز و جالب توجهی در هر مرحله وجود دارد که رعایت کردن آنها وقت و انرژی زیادی از شما نمی‌گیرد اما در طول عمر و ظرفیت پاور بانک بسیار موثر می‌باشند.

مراحل شارژ صحیح پاور بانک

بر روی پاور بانک چند المان ساده وجود دارد که بهتر است قبل از استفاده، آن‌ها را بشناسید تا هم در شارژ کردن و هم استفاده از آن به مشکل نخورید. در عکس زیر این درگاه‌ها و المان‌ها معرفی شده اند. در هر پاور بانک بسته به طراحی آن ممکن است این آلمان‌ها متفاوت باشند. در برخی نشانگر LED آن متفاوت است و یا تعداد پورت‌های خروجی بیشتر هستند. اما در حالت کلی شکل معمول آنها به این صورت می‌باشد.

اجزا و المان‌های روی پاوربانک

در اینجا مراحل شارژ پاور بانک به همراه نکاتی که قبل، بعد و حین شارژ باید رعایت کنید آورده شده است، با اجرای درست این مراحل خیال‌تان از بابت عملکرد خوب پاور بانک راحت می‌شود.

بررسی کنید پاور بانک به شارژ نیاز دارد یا خیر.

پاوربانک ها عموما در هر لحظه قابلیت شارژ دارند ولی بهتر است که بعد از تمام شدن شارژ آن، این کار انجام شود. این توصیه غالبا برای پاور بانک‌هایی است که از باتری نوع Li-Po در آن‌ها استفاده شده است. اما باتری‌های Li-ion که نسل جدید باتری‌ها به حساب می‌آیند و در اغلب پاوربانک‌ها و سایر وسایل دیجیتالی استفاده می‌شوند را می‌توان در هر لحظه شارژ کرد و هیچ خللی هم در کارایی آن به وجود نمی‌آید.

بهتر است در هر حالت از شارژ بی‌دلیل و مداوم پاور بانک خودداری کنیم. چند نشانگر کوچک روی پاوربانک میزان شارژ آن را نمایش می‌دهد. اگر باتری در حال خالی شدن باشد چراغ آخر به رنگ قرمز در می‌آید. البته این مورد در پوربانک‌های مختلف، متفاوت است اما در هر کدام به راحتی می‌توانید تشخیص دهید که باتری در حال خالی شدن است. بعد از اینکه مطمئن شدید پاوربانک به شارژ نیاز دارد، می‌توانید با خیال راحت آن را شارژ کنید.

نشانگر LED

کابل را به درگاه وصل کنید.

بر روی پاوربانک یک درگاه MicroUSB و یک یا چند درگاه USB وجود دارند، درگاه کوچک یا همان میکرو برای شارژ کردن پاوربانک استفاده می‌شود. درگاه بزرگ نیز برای تخلیه یا دشارژ پاوربانک و اتصال به گوشی یا تبلت به کار می‌رود. در بیشتر پاور بانک‌ها بر روی بدنه و بالای درگاه شارژ کلمه‌ی IN درج می‌شود که به معنای ورودی شارژ می‌باشد. حالا کابل شارژر را از قسمت کوچک آن به این درگاه وصل کنید.

در صورتی که کابل شما مخدوش یا شکسته شده است حتما آن را تعویض کنید، کابل MicroUSB to USB جدید تهیه کنید تا هم پاوربانک و هم گوشی شما حین شارژ شدن با پاور بانک آسیب نبینند. از کابل‌های کم‌کیفیت هم استفاده نکنید و بهتر است که از کابل همراه پاور بانک استفاده کنید.

اتصال کابل شارژر به درگاه

شارژر را به برق بزنید.

حال می‌توانید پاور بانک را به برق متصل کنید، اگر چراغ LED شروع به چشمک زدن کرد به این معناست که پاور بانک شما در حال شارژ می‌باشد. توصیه‌ی اکید این است که همیشه از برق شهری یا همان پریز برق برای شارژ کردن استفاده کنید.

امکان شارژ پاور بانک با اتصال به درگاه USB کامپیوتر یا لپتاپ نیز وجود دارد اما هم زمان شارژ شدن کامل پاوربانک را بیشتر می‌کند و هم در درازمدت به کارایی پاوربانک لطمه وارد می‌کند. تنها زمانی از لپتاپ یا کامپیوتر برای شارژ پاوربانک استفاده کنید که دسترسی به برق شهری وجود نداشته باشد.

از سالم بودن آداپتور شارژی دیواری هم اطمینان حاصل کنید، چرا که اختلاف در ولتاژ ورودی به پاور بانک نسبت به ولتاژ تعیین شده از مواردی است که بیشترین آسیب را به آن وارد می‌کند و بیشتر مواقع موجب داغ شدن پاور بانک در هنگام شارژ می‌شود.

اتصال پاوربانک به برق شهری

زمان شارژ کامل را از روی اطلاعات آن بخوانید.

بر روی بسته‌بندی محصول و یا اطلاعات همراه پاوربانک عموما مطالبی مربوط به ظرفیت، زمان فول شارژ شدن، زمان تخلیه شارژ و … برای کاربران نوشته شده است. می‌توانید زمان فول شارژ شدن پاوربانک را بخوانید و با پاوربانک خود که در حال شارژ است مقایسه کنید. در حین شارژ نشانگر LED مدام در حال چشمک زدن می‌باشد، بعد از اتمام شارژ، نشانگر به رنگ سبز در می‌آید و یا خاموش می‌شود (در پاور بانک‌ های مختلف متفاوت است) و چشمک زدن متوقف می‌شود. این به معنای شارژ صحیح پاوربانک و کامل شدن فرایند شارژ است. در راهنمای خرید پاوربانک می‌توانید اطلاعات کاملی در مورد زمان شارژ و نوع شارژ پاوربانک بخوانید. 

شارژ بیش از حد یا همان Overcharging می‌تواند به پاوربانک آسیب برساند. اولین آسیب‌ آن کم کردن عمر مفید دستگاه می‌باشد. Overcharging باعث افزایش دما و داغ شدن مدار پاوربانک می‌شود و به باتری خسارت وارد می‌کند. به طور مثال افزایش دمای پاوربانک تا 30 درجه سانتیگراد می‌تواند ظرفیت پاوربانک را در سال 6 درصد کاهش دهد. در دماهای بالاتر این کاهش ظرفیت به مراتب بیشتر است.

شارژ کامل پاوربانک

چند توصیه برای شارژ صحیح پاور بانک

  • در حین شارژ پاوربانک، اتصال پاوربانک به گوشی یا تبلت خود را قطع کنید.
  • برخی از پاوربانک‌ها قابلیت محافظت در برابر تغییرات ولتاژ و جریان را دارند، اما اگر برق شهری در حال نوسان است و احتمال اضافه ولتاژ یا اضافه جریان وجود دارد از شارژ پاوربانک خودداری کنید.
  • بهتر است هنگام شارژ پاوربانک، گوشی خود را نیز فول شارژ کنید، گوشی را به برق شهری وصل کنید نه پاوربانک.
  • شکل چراغ LED یا تغییرات آن حین شارژ در هر پاوربانک متفاوت است. اما تغییرات آن مانند تغییر در رنگ، خاموش شدن یا قرمز شدن رنگ آن هنگام تخلیه کاملا ملموس و قابل درک می‌باشد.
  • زمان شارژ کامل هر پاوربانک بسته به نوع آن و برند تولیدکننده‌ی آن می‌توانند متغیر باشند اما در حالت کلی شارژ کامل آن بین 1 الی 2 ساعت زمان می‌برد.
  • در بعضی مواقع قطع شدن چراغ چشمک زن به معنای فول‌شارژ شدن پاوربانک نیست، صرفا برای جلوگیری از مسائل مربوط به Overcharging‌ یک ضریب اطمینان در نظر می‌گیرند. بهتر است بعد از قطع چراغ 3 الی 5 دقیقه بیشتر در حالت شارژ بماند.

دو سوال متداول:

ممکن است سوالاتی حین شارژ پاوربانک به وجود بیاید که دو تا از اصلی‌ترین سوالات در اینجا مطرح می‌شود و پاسخ داده می‌شود.

آیا برای اولین شارژ لازم است پاور بانک زمان بیشتری در شارژ باشد؟

این سوال عموما به این دلیل پرسیده می‌شود که فروشنده‌ها هنگام خرید گوشی معمولا این توصیه را به خریداران می‌کنند، باتری‌های نسل جدید که اغلب پاور بانک‌ها از آن استفاده می‌کنند معمولا یک ظرفیت ثابت اولیه دارند و نیازی به شارژ بیشتر ندارند ولی در باتری‌های قدیمی شارژ اولیه بر ظرفیت کلی آن تاثیر می‌گذاشت، یعنی اگر در اولین شارژ مثلا نصف آن شارژ شود، ظرفیت کلی آن نصف می‌شد، اما در باتری‌های جدید چنین چیزی اتفاق نمی‌افتد، هر چند بهتر است پاور بانک در حالت کلی کامل شارژ شود و بعد مورداستفاده قرار بگیرد.

باتری گوشی‌تان زود به زود خالی می‌شود؟ این راهکارها برای بالا بردن طول عمر باتری گوشی آیفون ایکس و سایر گوشی‌های آیفون به شما کمک می‌کنند. 

چرا پاوربانک هنگام شارژ داغ می‌شود؟

پاوربانک‌ها مانند هر وسیله‌ی دیجیتال دیگری با ولتاژ و جریان و مقاومت‌ سر و کار دارند، مقاومت باعث داغ شدن مدار و در نتیجه داغ شدن بدنه‌ی پاوربانک می‌شود، البته این داغ شدن نباید غیرعادی و بیشتر از حالت مجاز باشد، اگر احساس می‌کنید دمای پاوربانک بیش از حالت عادی می‌باشد می‌تواند به دلایل زیر باشد:

  1. پاور بانک بی‌کیفیت: ممکن است ایراداتی در خود پاوربانک خریداری شده موجود باشد که باعث داغ شدن آن شود، در هنگام خرید پاور بانک به شرکت سازنده، ظرفیت، دمای کاری و … دقت کنید.
  2. استفاده از آداپتور نامتناسب: دقت کنید که آداپتور استفاده شده مطابق با ولتاژ درج شده روی پاور بانک باشد. به طور مثال اگر پاوربانک به مقدار ولتاژ ورودی 6 ولت نیاز دارید آداپتور آن نیز باید 6 ولت باشد.
  3. کابل بی‌کیفیت یا شکسته: کابل می‌تواند از دلایل داغ شدن باشد، کابل بی‌کیفیت و غیراستاندار عموما نمی‌تواند جریان را به خوبی انتقال دهد و موجب داغ شدن و یا آسیب‌های دیگر به پاوربانک شود.
  4. Overcharging : شارژ بیش از حد در درازمدت به مدار پاوربانک آسیب می‌زند و یکی از دلایل داغ شدن بیش از حد پاوربانک می‌تواند این باشد. 

استفاده از پاوربانک برای تبلت و گوشی

نتیجه:

خرید پاوربانک می‌تواند خیال شما را از بابت مشکلات کم شدن شارژ گوشی، لپتاپ و بقیه‌ی وسایل دیجیتالی شارژی راحت کند. با یک پاوربانک می‌توانید گوشی خود را بسته به ظرفیت بیش از ۴ بار شارژ کامل کنید و شارژ کامل پاوربانک نیز نهایتا ۲ ساعت وقت می‌برد. شارژ صحیح و اصولی پاوربانک به روش گفته شده هم عمر مفید آن را افزایش می‌دهد و هم از افت کارایی و عملکرد آن جلوگیری می‌کند.

رعایت نکاتی نظیر استفاده از کابل باکیفیت، آداپتور متناسب و جلوگیری از شارژ بیش از حد هم باعث می‌شوند تا در ظرفیت آداپتور تغییرات زیادی ایجاد نشود. تغییرات در ظرفیت آداپتور بیشتر به دلیل تغییرات دمایی و داغ شدن بیش از حد آن می‌باشد که با رعایت نکاتی می‌توان از آن هم جلوگیری کرد.

در هنگام خرید پاور بانک به توصیه‌های درج شده در اطلاعات محصول دقت کنید و اطلاعات مربوط به نحوه‌ی شارژ پاوربانک خود را در آنجا هم بخوانید تا بتوانید بهتر از آن استفاده کنید.

اگر قصد خرید سایر لوازم جانبی موبایل را دارید می‌توانید اینجا راهنمای خرید وسایل جانبی موبایل را بخوانید و تمام اطلاعات موردنیاز را کسب کنید تا بهتر تصمیم بگیرید و بهترین گزینه‌ها را انتخاب کنید. 

مرجع: https://styleup.ir/blog/%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%98-%D9%BE%D8%A7%D9%88%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D9%86%DA%A9/

trendmagazine...
ما را در سایت trendmagazine دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : mohsen rabiei trendmagazine بازدید : 110 تاريخ : سه شنبه 9 اسفند 1401 ساعت: 11:23

زمانی که کلنگ احداث کارخانه سپاهان باتری در سال ۱۳۷۸ در اشترجان اصفهان به زمین زده شد، کمتر کسی فکر می کرد که این مجتمع تبدیل به بزرگترین کارخانه تولید باتری در ایران شود. با همت و تلاش این مجموعه، در حال حاضر بهترین باتری ماشین در این کارخانه تولید، در اختیار مشتریان قرار می گیرد. ابتدا این شرکت با هدف مونتاژ باطری های خارجی آغاز به کار کرد؛ اما با افزایش توان و زیرساخت ها، توانست خود را به عنوان یک تولید کننده برتر باتری معرفی کند.

شرکت سپاهان باتری؛ بر روی ساخت انواع تجهیزات و بدنه باتری، انواع صفحات، اتصالات، اسید باتری و آب مقطر تمرکز کرد. در حقیقت این مجتمع پله پله به سوی موفقیت حرکت می کرد. ابتدا سال ۱۳۸۰ در فاز اول با ساخت صفحه های باتری به وسیله فناوری ریخته گری و شارژ کار خود را شروع کردند و تا سال ۱۳۸۲ به بهره برداری کامل رسید. سپس با افتتاح فاز دوم در سال ۱۳۸۳ کار خود را گسترش دادند. در این مرحله با کمک تکنولوژی اروپایی، خط تولید صفحات کلسیمی را راه اندازی کردند.

این پایان کار نبود؛ بلکه تا آخر سال ۱۳۸۳ قدم های بزرگتری برداشته و فاز سوم را با تولید باطری های اسیدی و اتمی ادامه دادند. باتری اتمی نخستین بار توسط سپاهان باطری در ایران تولید شد. با تلاش های بی وقفه با تنومند شدن نهال سپاهان در سال ۱۳۸۴، سرانجام به عنوان مجتمع بزرگ سپاهان باتری توسط وزیر صنایع و معادن افتتاح گردید. تمام باتری های تولید شده این مجتمع دارای نشان بین المللی و داخلی هستند.

pic1
سپاهان باتری

باتری ماشین چیست؛ انواع باتری های خودرویی

مهم ترین کارکرد و وظیفه باتری ماشین فراهم کردن نیرو و انرژی لازم برای روشن کردن خودرو است. علاوه بر استارت، سیستم روشنایی ماشین نیز با باتری امکان پذیر است. در حقیقت باطری منبع الکتریکی خودرو محسوب شده، با تبدیل انرژی شیمیایی به الکتریکی، نیازهای برقی ماشین مثل استارت زدن، رادیو، برف پاکن، لامپ ها، شیشه بالابر و سایر قطعات را تامین می کند. همیشه مشتریان با دیدن تنوع باتری در بازار تعجب کرده و سوالی که در ذهن شان ایجاد می شود این است که چرا به بازار محصولات زیادی عرضه می شود. جواب این پرسش کاملا مشخص است. خودروها در مدل های مختلفی تولید شده اند و هر کدام قدرت متفاوتی برای روشن شدن نیاز دارند.  بر اساس قدرت، باتری ها در انواع مختلفی ساخته شده اند که عبارت است از:

  • باتری سرب اسیدی: این باتری ماشین از قدیمی ترین باتری هایی است که در بازار موجود می باشد. آنها از نظر اقتصادی مقرون به صرفه هستند. به این باتری ها در اصطلاح SLI می گویند. باتری های مرطوب از محلول الکترولیت مایع اسید سولفوریک و آب ساخته شده اند. 
  • باتری مرطوب پیشرفته یا EFB: از تولیدات جدید در مجتمع سپاهان باتری، ساخت باتری efb می باشد. این باتری از کارایی بالاتری برخوردار بوده و به گونه ای طراحی شده است که که عمر طولانی تری دارند. این باتری برای خودروهایی با تکنولوژی شروع و توقف معمولی مناسب می باشند.
  • باتری لیتیوم یون: برای به حرکت در آوردن خودروهای برقی یا EV باتری ماشین لیتیوم یونی به کار برده می شود. زمان شارژ این باتری بسیار سریع است و نسبت به باتری های عادی سبک تر هستند. سبک بودن باتری برای ماشین های برقی یک امتیاز محسوب می شود؛ زیرا هر چقدر وزن کمتر باشد، مسافت بیشتری طی خواهد شد. شاخص ترین امتیاز باتری لیتیوم، عمر طولانی بیشتر از 8 سال است. از همه مهم تر، قطعات این باتری قابلیت بازیافت دارند.
  • باتری هیدروکسید نیکل آهن: خودروهای هیبریدی، برای استارت به باتری ماشین از نوع هیدروکسید نیکل آهن نیاز دارند. باتری هیدروکسید برای ماشین های هیبریدی بهترین گزینه هستند؛ اما برای خودروهای کاملا برقی کارایی کمتری دارند. 
pic2
باتری ماشین

چرا باید سپاهان باتری را انتخاب کرد؛ مزایا و ویژگی ها

وقتی ظرفیت ساخت انواع باتری اتمی و اسیدی سپاهان باتری را مشاهده می کنیم که نسبت به سال ۱۳۸۳، بیست برابر شده و به عدد چهار میلیون باتری در سال رسیده است، می توان به این نتیجه رسید که چرا مشتریان محصولات این مجتمع را ترجیح می دهند. همچنین این مجموعه در سال ۱۳۸۳ حجم تولید خود را که ۲۰۰.۰۰۰ عدد بوده، توانسته در عرض سه سال به تعداد ۲۰۰۰.۰۰۰ برساند. این آمار نشان دهنده تقاضای بالای مشتریان برای خرید باتری سپاهان است. با توجه به افزایش تقاضا، سپاهان محصولات بیشتری به بازار عرضه کرده است. مهم ترین مزیت باتری های مجتمع سپاهان که مشتریان را به خرید ترغیب می کند، عبارت است از:

  • استفاده از پیشرفته ترین فناوری و ماشین آلات روز برای تولید انواع باتری ماشین
  • استفاده از فناوری Expanded Metal برای تولید صفحات کلسیم
  • بالا بودن توان استارت در دماهای بسیار پایین
  • عدم خالی شدن شارژ باتری
  • داشتن درپوش های مخصوص برای جلوگیری از خروج الکترولیت
  • مجهز به فیلتر ضد انفجار
  • داشتن حسگر برای معین کردن میزان شارژ
  • قرارگیری تکنولوژی MF در باتری های سیلد سپاهان باتری برای جلوگیری از اتلاف وقت مشتریان جهت نگهداری باتری (نگهداری باتری شامل آب باتری و تنظیم الکترولیت می باشد)
  • حمل و نصب راحت باتری
  • طول عمر مناسب
  • سایش کمتر قطب ها و اتصالات باطری سپاهان
  • خدمات پس از فروش
  • گارانتی محصولات
  • تولید محصولات از بهترین متریال ها

سپاهان باتری یکی از پرافتخارترین شرکت های تولید باتری است که توانسته با گرفتن گواهینامه ها و استانداردهای جهانی، خود را از سایر رقبای تجاری متمایز کند. در حال حاضر این شرکت تبدیل به یک برند معتبر شده است. سپاهان تمام محصولات خود را زیر نظر استانداردهای بین المللی چون DIN و GIS تولید می کند. اعطای نشان سبز از طرف محیط زیست ایران یکی دیگر از افتخارات مجتمع سپاهان می باشد.

pic3
سپاهان باطری

باطری ماشین؛ انواع باطری و اجزای تشکیل دهنده آن در سپاهان

هدف اکثر مشتریان از انتخاب سپاهان باتری، کاهش هزینه ها و بالا بودن راندمان باطری است. میزان برق مصرفی، قدرت دینام برای شارژ، نوع ماشین وکیفیت باتری از جمله عوامل مهمی است که باید در تهیه باتری در نظر داشته باشید. مجتمع سپاهان با تولید انواع باتری، سرآمد شرکت های تولید کننده باطری خودرو است. این شرکت بهترین مواد اولیه را برای ساخت اجزای باتری، استفاده می کند. ساخت هر کدام از اجزای باتری مثل قطب ها، درپوش، پلاک مشخصات، جعبه، الکترولیت و صفحات مثبت و منفی با دقت زیادی انجام می شود. در صورتی که هر کدام از اجزا، کیفیت مناسب نداشته باشند، ماشین آسیب خواهد دید. رایج ترین باتری هایی که در سپاهان تولید می شود عبارت است از:

سپاهان باطری؛ باتری غیر سیلد یا اتمی (Low Maintenance)

یکی از انواع باتری هایی که در سپاهان باتری به تولید می رسد، باتری اتمی است. صفحات این نوع باطری از سرب آنتیموان و کلسیم تشکیل شده است که هیبریدی و دو آلیاژی هستند. ویژگی این مدل این است که به مراقبت کمتری نیاز دارد. از ویژگی های برجسته باتری اتمی این است که برای آب و هوای گرم مناسب هستند. همچنین امکان اضافه کردن آب و طول عمر بیشتر در هوای گرم از مزایای آن می باشد. بزرگترین عیب آن عدم امکان اندازه گیری غلظت با هیدرومتر است.

باطری سپاهان؛ باتری سیلد یا اسیدی (Free Maintenance)

صفحات باتری ماشین نوع اسیدی از سرب و کلسیم ساخته شده است. اگر باتری های اتمی به مراقبت کمتری نیاز داشته باشند، باتری های سیلدی اصلا به مراقبت و نگهداری نیازی ندارند. باتری اسید خیلی دیر شارژ خالی می کنند و در صورت احتیاج به شارژ، سریع شارژ می شوند. عمر آنها طولانی تر، مقاومت بالا و خرابی کمتر از ویژگی های مهم باتری های اسیدی است. یک نکته کلیدی درباره باتری های اسیدی این است که نباید اجازه دهید، کاملا باتری خالی کند؛ زیرا مواد آن خاصیت خود را از دست می دهند و عمر باتری کوتاه می شود.

pic4
باتری سپاهان

باتری سپاهان؛ مزایا و معایب باتری اسیدی

بیشترین محصولاتی که سپاهان باتری به بازار روانه کرده است از نوع باتری اسیدی و اتمی است. هر کدام از آنها دارای معایب و محاسنی هستند. مهم ترین مزیت های باتری اسیدی یا سیلدی می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • کم هزینه هستند: قیمت مناسب و پرداخت هزینه سرویس یا تعمیر آن برای مشتریان مقرون به صرفه است.
  • سریع شارژ می شوند: برای مشتریانی که عجله دارند تا به مقصد برسند، مهم ترین نکته مثبت باتری اسیدی، شارژ سریع می باشد.
  • مقاومت بالایی دارند: کمتر مشتری پیدا می شود که برای تعمیر باتری اسیدی به تعمیرگاه مراجعه کند.

این محصول سپاهان باتری هر چقدر هم که ویژگی های شاخصی داشته باشد، به همان اندازه هم معایبی دارد. از عیوب آن نیاز به نگهداری بیشتر، تخلیه آب و نگه داشتن شارژ کمتر می توان اشاره کرد.

pic5
باطری سپاهان

باطری ماشین؛ معایب و مزایای باتری های اتمی

به طور کلی باتری های اتمی شرکت سپاهان باتری بین مشتریان بسیار محبوب است. دلیل اینکه این باطری ها طرفدار زیادی دارد به خاطر مزیت های آن می باشد. بارزترین مزیت های آن شامل بی نیاز بودن از سرویس، داشتن عمر طولانی، نگهداری شارژ به مدت طولانی و تعمیر آسان آن اشاره کرد. البته گاهی مصرف کنندگان در به کارگیری باتری های اتمی به چالش کشیده می شوند و این بی ارتباط با معایب آن نیست. مهم ترین معایب آنها قیمت بالا و مقاومت کمتر در هوای سرد می باشد.

سپاهان باتری؛ برند برتر ایرانی

در بازار خودرو و قطعات سپاهان باتری در تولید انواع باتری، توانسته است جایگاه ویژه ای داشته باشد. این مجموعه با تلاش و کوشش فراوان توانسته بخش بزرگی از بازار باتری ماشین در ایران را به خود اختصاص دهد. تنوع محصولات تولید شده این مجتمع برای مصرف کنندگان امتیاز بزرگی است تا از پرداخت هزینه های سنگین برای خرید باتری های خارجی معاف شوند. برندهای تولید شده در سپاهان باتری آمپر های 35 تا 220 را پشتیبانی می کند. این محصولات طبق استانداردهای GIS و DIN تولید شده اند. در حقیقت کارنامه سپاهان در تولید انواع باتری بسیار درخشان می باشد. این شرکت با پشت سر گذاشتن رقبای داخلی توانسته است به تمام نیازهای مشتریان مثل قیمت مناسب، کیفیت، مقاومت در برابر سرما و گرما، امکان شارژ، خوردگی کمتر اتصالات و متریال عالی پاسخ دهد.

pic6
برندهای سپاهان باتری

انواع برند هایی که در سپاهان باتری به تولید می رسد

شرکت سپاهان باتری توانسته است بر رقبای خود پیشی گرفته و محصولات مختلفی در برندهای مختلف به بازار روانه کند. از برجسته ترین برندهایی که این مجتمع بزرگ به مشتریان ارائه داده، شامل باتری سوزوکی، باتری اوربیتال، باتری اوربیتال وان، باتری اوربیتال وان سیلور، اتمیک، گلدن اوربیتال، تارگت، برجیس، کریستال، پریمیوم، ای اف بی و سیولکس می باشد. آمپر این باتری ها از 35 تا 220 در اختیار مصرف کنندگان می باشد. محصولاتی مثل باتری سوزوکی، پریمیوم و efb از تولیدات جدیدی است که شرکت سپاهان به مشتریان خود ارائه داده است. در این قسمت به برخی از معروف ترین باتری های ساخته شده در سپاهان می پردازیم:

  • باتری تارگت (Automatic Target): از محصولات شرکت توان باتری است. (توان باتری و سپاهان باتری یک مجموعه هستند) این باتری برای خودروهای سنگین و سواری طراحی شده که در آمپرهای مختلف تولید می شوند. باتری برند تارگت در دو نوع سیلد و غیر سیلدی با تجهیزات خط تولید شرکت Sowema ایتالیا و BM اتریش تولید می شوند.
  • باتری سوزوکی: از بهترین برندهای تولید شده در شرکت سپاهان، باطری سوزوکی است که محصول مشترک بین سوزوکی ژاپن و سپاهان می باشد. باتری سوزوکی از نوع باتری های اتمی یا خشک است که بیشتر برای ماشین های مدرن که با سیستم برق عملکرد بهتری دارند، تولید می شود.
  • اوربیتال وان: از پرفروش ترین باتری های تولید شده در سپاهان باتری، اوربیتال ۱ است. اوربیتال وان محصولی مرغوب، با کیفیت و از نوع اتمی است که یک برند محبوب ایرانی شمرده می شود. این باتری با شرایط آب و هوایی ایران بسیار سازگار است.
  • باتری برجیس: از برندهای مشهور سپاهان، می توان به باتری اتمی برجیس اشاره کرد که به خاطر کیفیت و عملکرد عالی بین مشتریان محبوبیت زیادی دارد. دلیل اهمیت باتری برجیس داشتن ۱۵ ماه گارانتی تعویض می باشد.

کلیه محصولات سپاهان باتری؛ گارانتی و خدمات پس از فروش دارند. باتری های اتمی و سیلدی شرکت سپاهان بین مشتریان به خاطر قیمت مناسب و دوام بیشتر پرطرفدار است. سپاهان یکی از برترین برندهای سازنده باتری خودرو در ایران است. البته برندهای دیگری نیز در ایران باتری ماشین تولید می کنند و از رقبای مهم سپاهان محسوب می شوند.

مرجع: https://iranbatri.com/blog/%d8%a2%d8%b4%d9%86%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d8%b3%d9%be%d8%a7%d9%87%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d8%a7%d8%aa%d8%b1%db%8c-%d9%88-%d9%85%d8%ad%d8%b5%d9%88%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%a2%d9%86/

trendmagazine...
ما را در سایت trendmagazine دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : mohsen rabiei trendmagazine بازدید : 105 تاريخ : جمعه 5 اسفند 1401 ساعت: 21:25

همه ما می دانیم که برای کار با دستگاه‌های الکترونیکی به یک منبع انرژی نیاز داریم که ممکن است به روش‌های مختلفی از جمله استفاده از باتری های قلمی وارتا، باتری های نیمه قلمی، برق، انرژی خورشیدی و… تامین شود. اما هنگام خرید و انتخاب بهترین باتری باید به چه نکاتی توجه کرد؟ برای مطالعه بیشتر درباره باتری نیم قلمی می توانید به مطالعه سایر مطالب سایت بپردارید.
کدام باتری قلمی و نیم قلمی وارتا برای دستگاه شما بهتر است؟ چگونه می‌توانم این تشخیص را راحت‌تر انجام دهم و بهترین باتری را انتخاب کنم؟

در این پست نکاتی را در مورد:

– آشنایی با انواع باتری قلمی

– آشنایی با انواع باتری نیم قلمی

– ظرفیت باتری های قلمی و نیم قلمی

– شارژر مناسب بهترین باتری قلمی و نیم قلمی شارژی

– راهنمای خرید بهتری باتری قلمی و نیم قلمی

– انتخاب بین باتری قابل شارژ و غیر قابل شارژ 

– انتخاب بهترین باتری آلکلاین غیر قابل شارژ 

 به شما ارائه می دهیم.
 باتری‌های قلمی همواره در گستره وسیعی از دستگاه‌های الکترونیکی، از ساعت دیواری و کنترل از راه دور گرفته تا کنسول‌های بازی و دوربین‌ها استفاده می‌شوند. 

سال‌هاست که باتری‌های AAA و AA به عنوان تامین‌کننده انرژی طیف گسترده‌ای از دستگاه‌های خانگی بوده‌اند و اگرچه ظاهر آن‌ها در طول زمان تغییر چندانی نکرده است، فناوری به کار رفته در آن‌ها دستخوش تغییراتی شده است.

تجهیزات الکتریکی برای کارکرد نیاز به یک منبع انرژی دارند. برای این کار می‌توان از برق AC یا شهری و همچنین برق مستقیم استفاده کرد. باتری ها منابع مستقیم و مستقلی هستند که در بسیاری از محصولات مدرن مانند تلفن های همراه و کنترل از راه دور و… یافت می‌شوند.

باتری های قلمی و باتری نیم قلمی رایج ترین انواع این باتری ها هستند. امروزه باتری های قابل شارژ نیز در دسترس بوده و مورد استفاده قرار می‌گیرند که ممکن است شما را شگفت زده کند. 

علاوه بر باتری های قابل شارژ  شما میتوانید از باتری های غیر قابل شارژ با تکنولوژی ساخت آلکالاین و باتری کربن روی نیز برای استفاده های معمول در دستگاه های الکترونیکی استفاده نمایید.

شارژر مناسب بهترین باتری قلمی و نیم قلمی شارژی
 

آشنایی با انواع باتری قلمی

 

باتری های قلمی یا AA (در حال حاضر محبوب ترین نوع باتری سیلندر در جهان) در سال 1947 ساخته شد، اما این باتری ها قبل از آن مدت ها به طور گسترده ساخته و استفاده شده بودند.

باتری قلمی AA تقریباً 5 سانتی متر طول و 1.3 سانتی متر عرض دارند. وزن باتری‌های قلمی از 15 گرم در باتری های لیتیومی تا 31 گرم در باتری های نیکل هیدرید فلز بسته به نوع آن‌ها متغیر است. باتری‌های AA اکنون تقریباً 60 درصد از کل باتری‌های قلیایی فروخته شده در سراسر جهان را تشکیل می‌دهند.

جدول مشخصات باتری‌های قلمی (AA) متداول

ویژگیزینک کربنآلکالاینلیتیوملیتیوم یوننیکل کادمیومنیکل هیدرید فلز
ولتاژ نامی1.5 V1.5 V1.5 V3.6-3.7 V1.2 V1.2 V
ظرفیت در شرایط جریان ثابت 50 میلی آمپر1700-400 mAh2600-1800 mAh3400-2700 mAh600-800 mAh1000-600 mAh2850-600 mAh
حداکثر انرژی در ولتاژ نامی و جریان 50 میلی متر2.55 Wh3.90 Wh5.10 Wh2.88-2.96 Wh1.20 Wh3.42 Wh
قابلیت شارژنداردبعضی مدل هاندارددارددارددارد
 

آشنایی با انواع باتری نیم قلمی

 

باتری نیم قلمی AAA ولتاژی مشابه با باتری‌های AA دارند و به طور گسترده در دستگاه‌هایی استفاده می‌شوند که به دلیل محدودیت های اندازه، ضخامت یا وزن نمی‌توانند از سلو‌ل‌های باتری قلمی AA استفاده کنند. ظرفیت باتری AAA حدود یک سوم باتری AA است.

بسیاری از دستگاه‌هایی که قبلاً از بهترین نوع باتری نیم قلمی استفاده می‌کردند (مانند کنترل از راه دور، صفحه‌کلید، ماوس‌های بی‌سیم و…) اکنون به دلیل پیشرفت‌های تکنولوژیکی و بهینه‌سازی استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی و در عین حال افزایش ظرفیت باتری‌های AAA، کوچک‌تر از باتری‌های AAA هستند. باتری های AAA یا نیمه اتوماتیک بین 24 تا 30 درصد از سهم بازار باتری های سیلندر معمولی را به خود اختصاص می‌دهند.

جدول مشخصات باتری‌های نیم قلمی (AA) متداول

ویژگیزینک کربنآلکالاینلیتیوملیتیوم یوننیکل کادمیومنیکل هیدرید فلز
ولتاژ نامی1.5 V1.5 V1.5 V3.6-3.7 V1.25 V1.25 V
ظرفیت در شرایط جریان ثابت 50 میلی آمپر540 mAh1200-820 mAh1200 mAh350 mAh500-300 mAh1250-600 mAh
حداکثر انرژی در ولتاژ نامی و جریان 50 میلی متر0.81 Wh1.3-1.8 Wh1.8 Wh1.3 Wh0.38-0.63 Wh0.75-1.6 Wh
قابلیت شارژنداردبعضی مدل هاندارددارددارددارد

فرق باتری قلمی با نیم قلمی معمولی به این موضوع وابسته است که هر دوی آن‌ها در نهایت به دلیل افزایش مقاومت داخلی از کار می افتند و پس از مدتی استفاده می‌سوزند. در نتیجه مهندسان شروع به توسعه و ساخت باتری های قلمی و نیمه قلمی قابل شارژ کردند.

به طور کلی یک باتری AAA دارای یک آند و یک کاتد در داخل سیلندر برای ایجاد جریان (قطب مثبت و منفی) است و پیوند بین این دو قطب چیزی است که باتری را به منبع انرژی تبدیل می‌کند.

قدرت و تفاوت باتری قلمی با نیم قلمی ممکن است با تغییر مواد کاتد و آند افزایش یا کاهش یابد که بر عمر باتری و قدرت جریان تأثیر می گذارد. در بخش های بعدی به بررسی سه نوع مختلف از این باتری ها خواهیم پرداخت.

آشنایی با بهترین نوع باتری نیم قلمی وارتا

باتری‌های نیکل هیدرید فلزی (Ni-MH) تقریباً به طور کامل جایگزین باتری‌های NiCd شده‌اند که اکنون انواع قدیمی باتری‌های قابل شارژ محسوب می‌شوند. اگرچه یافتن باتری‌های NiCd دشوار است، حتی اگر فراوان باشند، هیچ انگیزه قانع‌کننده‌ای برای خرید آنها وجود نداشت. در واقعیت، تنها دلیلی که این باتری ها هنوز مورد استفاده قرار می گیرند این است که مدت ها پیش ساخته شده اند.

 
 

ظرفیت باتری های قلمی و نیم قلمی

 

ظرفیت باتری‌های قلمی (AA) بر حسب میلی‌آمپر در ساعت اندازه گیری می‌شود. ظرفیت بهترین مارک باتری نیم قلمی نشان می دهد که چه مدت دوام می آورد و کدام دستگاه برای آن بهترین است. اکثر باتری‌ های قلمی AA و نیم قلمی AAA ظرفیتی بین 1000 تا 3000 میلی آمپر ساعت دارند.

 

شارژر مناسب بهترین باتری قلمی و نیم قلمی شارژی

 

اگر باتری های قابل شارژ یا به اصلاح باتری شارژی وارتا خریداری می کنید، باید یک شارژر باتری سازگار نیز خریداری کنید. این شارژرها به طور مکرر باتری های زیادی را به صورت یکجا شارژ می کنند که به صورت عمودی در این دستگاه چیده شده اند و پس از اتصال به انرژی، فرآیند شارژ شروع می‌شود. اکثر شارژرها از باتری های قلمی و نیم قلمی پشتیبانی می کنند.

برای انتخاب بهترین باتری‌های قلمی AA و نیم قلمی AAA، نوع باتری، ظرفیت، فرم و سازنده باتری را در نظر بگیرید. این به عمر بیشتر باتری شما کمک می‌کند.

 

راهنمای خرید بهتری باتری قلمی و نیم قلمی

 

برای خرید باطری وارتا اعم از باتری قلمی و نیم قلمی، باید به برخی از نکات مهم دقت داشت. اهمیت خرید بهترین باتری قلمی و نیم قلمی در این است که دقت در خرید میتواند کارایی بهتر دستگاه مورد نظر شما و صرفه جویی در هزینه های خرید باتری را برای شما به دنبال داشته باشد. بدین منظور در نظر داشتن نکات و موارد زیر حین خرید باطری از اهمیت بالایی برخودار است.

 

انتخاب بین باتری قابل شارژ و غیر قابل شارژ  

 

همانطور که از نام باتری های غیر قابل شارژ مشخص است، با پایان انرژی ذخیره شده در این دسته باتری ها، قابلیت شارژ و استفاده مجدد از آنها وجود نداشته و باید دور ریخته شوند. برخلاف این نوع باتری، باتری های شارژی با قابلیت مصرف چندباره هستند و با داشتن امکان شارژ مجدد، برای زمان زیادی شما را از خرید دوباره باتری بی نیاز می کند. 

هر یک از این دو دسته باتری قلمی و نیم قلمی مزایای مخصوص خود را دارند که خرید آن را بهینه و به صرف می نماید. شما با در نظر گرفتن این نکات در خرید باتری قلمی و نیم قلمی میتوانید بهترین انتخاب و خرید را انجام دهید.

آشنایی با بهترین نوع باتری قلمی
 

مزایا باتری های غیر قابل شارژ:

 

– قیمت پایین تر نسبت به باتری های قابل شارژ

– نرخ پایین هدررفت انرژی در حالت بدون استفاده

– دسترسی و امکان خرید آسان

در نقطه مقابل باتری های غیر قابل شارژ، باتری شارژی قرار دارد. ساختار باتری قلمی شارژی و نیم قلمی به گونه ای است که قادرند 500 بار یا بیشتر مجددا شارژ و استفاده شوند. این دسته باتری ها با دو نوع اصلی ساختار و تکنولوژی نیکل هیدرید فلزی و لیتیوم-یون تولید و در بازار عرضه می شوند.

 

مزایا استفاده از باتری قابل شارژ:

 

– با توجه به ساختار شارژی و امکان استفاده مجدد میزان تولید زباله الکترونیکی کاهش می یابد

– قابلیت استفاده چند باره و ظرفیت های مختلف برای کاربرد در دستگاه هایی با نیاز های مختلف

– طول عمر بیشتری نسبت به باتری های غیر قابل شارژ و صرفه اقتصادی در طولانی مدت

 

انتخاب بهترین باتری آلکلاین غیر قابل شارژ

 

باتری های قلمی و نیم قلمی قلیایی یا آلکالاین غیر قابل شارژ رایج ترین باتری مورد استفاده روزمره کاربران هستند. این نوع باتری ها با توجه به سهولت دسترسی و قابلیت استفاده در انواع دستگاه های الکترونیکی از مقرون به صرفه ترین باتری های موجود در بازار به شمار می آید. 

استفاده از این باتری ها در دستگاه‌های پرکاربرد مانند انواع چراغ‌های LED، اسباب بازی ها، دستگاه‌های کنترل از راه دور، ساعت‌های رومیزی و دیواری، رادیوها و حتی مواردی تجهیزات کامپیوتری مانند موس و کیبورد بی سیم متداول است. 

تنوع باتری های قلم و نیم قلمی آلکالاین با توان و آمپر خروجی متنوع، استفاده از این نوع باتری را در دستگاه های کم مصرف یا پر مصرف مثل دوربین‌های عکاسی دیجیتال را امکان پذیر می نماید.

از مزایای باتری قلمی و نیم قلمی آلکالاین میتوان به موارد زیر اشاره داشت:

– قیمت متوسط و مناسب
– گستردگی محصول در بازار و سهولت دسترسی برای خرید

– این نوع باتری ها ولتاژی برابر با 1.5 ولت داشته و به طور متوسط در صورت عدم استفاده میتواند تا 10 سال ماندگاری داشته باشد.

– عمر مفید تخمینی (در دمای 68 درجه فارنهایت / 20 درجه سانتیگراد): 5 تا 7 سال.

چندین باتری قلمی با کیفیت و نیم قلمی با ظرفیت، تعداد چرخه و عمر مفید متفاوت در بازار وجود دارد که می توانید بر اساس اطلاعات بالا انتخاب کنید. یکی از معتبرترین برندهای باتری قلمی و نیم قلمی، برند وارتا آلمان با بیش از ۱۳۰ سال تجربه در صنعت باتری سازی است. جهت خرید بهترین باتری قلمی باتری و نیم قلمی با کیفیت و مناسب دستگاه خود می‌توانید با شماره 02187185450 تماس حاصل نمایید.

منبع: https://anaram.shop/blog/choose-best-aa-aaa-battery/

trendmagazine...
ما را در سایت trendmagazine دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : mohsen rabiei trendmagazine بازدید : 136 تاريخ : دوشنبه 1 اسفند 1401 ساعت: 12:13

مروزه بسیاری از لوازمی که در اطراف ما وجود دارند، انرژی مورد نیاز خود را از طریق باتری تامین می کنند. همین موضوع موجب شده باتری ها تنوع زیادی داشته باشند و انواع مختلفی از باتری در بازار وجود داشته باشد. یکی از پرکاربردترین انواع باتری های موجود در بازار باتری های سکه ای هستند که در بازار با نام باتری دکمه ای یا باتری ساعت نیز به فروش می رسند. از جمله موارد اصلی کاربرد باتری سکه ای می توان به استفاده از آنها در وسایل الکترونیکی با سایز کوچک نظیر ترازوهای وزن کشی، ریموت کنترل ها، ساعت های مچی و غیره اشاره نمود.

تکنوسان مگ در این مقاله قصد ارائه راهنمای خرید باتری سکه ای و معرفی انواع سایز باتری سکه ای و کاربرد انواع باطری سکه ای به کاربران را دارد. بنابراین چنانچه قصد خرید باتری سکه ای دارید و می خواهید در خصوص انواع باتری سکه ای اطلاعات بیشتری به دست بیاورید پیشنهاد میکنیم خواندن ادامه این مقاله جذاب را از دست ندهید. همچنین برای مشاهده لیست انواع باتری سکه ای از انارام می توانید به لینک مراجعه نمایید.

باتری سکه ای چیست؟

انواع باتری سکه ای / انواع باطری سکه ای

 

باتری سکه ای جزو باتری های تک سلولی به شمار می‌ رود و این باتری ها از یک سلول یک بار مصرف به وجود آمده اند. به دلیل آنکه شکل ظاهری این باتری ها شبیه دکمه می باشد به آنها باتری دکمه ای نیز می گویند. برای تولید بدنه این باتری ها از فلز استفاده می شود و قطر آنها بین ۵ تا ۲۰ میلی متر و ارتفاعشان بین ۱ تا ۶ میلی متر می باشد.

این باتری ها را می توان در واقع نوعی از پیل های گالوانی نیز عنوان نمود و به دلیل اینکه اغلب از آنها در ساعت های مچی استفاده می شود، بسیاری از افراد به آنها باتری ساعت هم می گویند. لازم به ذکر است که تکنولوژی ساخت این باتری ها متفاوت بوده و برخی از آنها لیتیومی و برخی دیگر از آنها آلکالاین می باشند. بازی های سکه ای آلکالاین از ولتاژ نامی هر سلول 1.5 ولت برخوردار هستند.

این امر در صورتی است که باتری های سکه ای لیتیومی ولتاژ نامی هر سلولشان دو برابر باتری های آلکالاین می باشد. از آنجایی که باتری های فوق غیر قابل شارژ می باشند، چنانچه شارژ موجود درون آنها تمام شود باتری ها دیگر قابل استفاده نخواهند بود و می بایست اقدام به جایگزین کردن آنها با باتری های جدید نمایید.

راهنمای خرید باتری سکه ای

نکات مهم هنگام خرید باتری سکه ای

افرادی که قصد خرید باتری سکه ای را دارند بهتر است در حین خرید به یک سری نکات مهم دقت کنند تا بتوانند باتری های با کیفیتی را برای شارژ دستگاه های مختلفشان خریداری نمایند. در ادامه قصد داریم تا به برخی از این نکات مهم اشاره نماییم:

  • همان طور که در متن مقاله هم به آن اشاره نمودیم، هر یک از باتری های سکه ای دارای قطر و ضخامت متفاوتی می باشند و از آنها برای استفاده در دستگاه های گوناگون بهره گرفته می‌ شود. اگر قصد خرید باتری برای دستگاه مخصوصی را دارید حتما توجه کنید که چه ابعاد و اندازه ای از باتری سکه ای به دستگاه مورد نظر شما می خورد و دقیقاً باتری ای را برای شارژ دستگاهتان خریداری نمایید که سایزش مطابق با سایز پشتیبانی شده توسط دستگاه می باشد.
  •  
  • به دلیل آنکه در بازار شاهد عرضه باتری های سکه ای توسط برند های مختلف هستیم، برای آن که در حین خرید سردرگم نشوید بهتر است باتری هایی را برای خرید انتخاب نمایید که توسط برندهای معتبر تولید شده ‌اند. این برندها همواره برای تولید محصولات خود اقدام به رعایت استانداردهای لازم می نمایند و کیفیت باتری هایی که به وسیله آن ها تولید می شود مورد تایید می باشد.
  •  
  • بهتر است اقدام به خرید باتری هایی که در بسته بندی های معتبر با درج نام و نشان کامل تولید کننده به بازار عرضه شده اند نمایید و از خرید باتری های فاقد بسته بندی پیش گیری به عمل بیاورید. این باتری ها به دلیل عدم درج مشخصات کامل محصول قابل اعتماد نیستند و ممکن است دستگاه شما در حین استفاده از آن با مشکل و اختلال نیز مواجه شود. بنابراین برای اینکه از آسیب رسیدن به دستگاهتان پیشگیری به عمل بیاورید و از آن محافظت کنید بهتر است خرید باتری های ارزان قیمت و بی نام و نشان را از ذهن تان دور کنید.
  •  

معنی و مفهوم عبارت درج شده بر روی باتری سکه ای

اگر نگاهی دقیق به باتری های سکه ای خود بیندازید متوجه می شوید که بر روی این باتری ‌ها یک سری کد که از ترکیب حرف و عدد تشکیل شده است درج شده است. حروف و اعداد درج شده بر روی باتری های سکه های بی معنی و مفهوم نیستند و در اصل اطلاعاتی در خصوص اندازه باتری و وضعیت شیمیایی آن در اختیار کاربران قرار می دهند. به طور مثال عبارت CR2532 که بر روی باتری های سکه ای درج شده را با هم بررسی می کنیم.

حرف C نشان دهنده وضعیت شیمیایی باتری می باشد و حرف R که در کنار حرف C قرار گرفته نیز شکل ظاهری باتری که همان دایره می باشد را به ما یادآور می شود. عدد 25 نشان دهنده قطر باتری فوق بوده و عدد ۳۲ نیز نشان‌دهنده ضخامت باتری می باشد. در مجموع با مشاهده این عبارت بر روی باتری متوجه می شویم که باتری فوق یک باتری لیتیومی دایره ای شکل با قطر 25 میلی ‌متر و ضخامت ۳.۲ میلی متر است.

همانطور که پیشتر نیز عنوان نمودیم باتری های سکه ای در سایز بندی های مختلفی به بازار عرضه شده اند و برای آنکه بتوانید از سایز باتری آگاهی کسب کنید کافیست به چهار رقمی که بر روی باتری درج شده است نگاه بیندازید تا از قطر و ضخامت باتری آگاهی کسب کنید.

سایز باتری های سکه ای

باتری های سکه ای در سایز بندی های مختلفی تولید شده اند تا بتوان از آنها در دستگاه‌ های الکترونیکی مختلف استفاده نمود. برای نمایش سایز باتری های سکه ای از استاندارد IEC استفاده می شود. جریان استاندارد استاندارد دشارژ باتری های فوق حدوداً چند دهم میلی آمپر می باشد و این باتری ها حداکثر مجاز به دریافت جریان بین ۱ تا نهایتاً چند میلی آمپر هستند.

این موضوع به سایز باتری نیز وابسته می باشد و هر چه سایز باتری افزایش پیدا کند، امکان دریافت جریان بیشتری از آن فراهم می باشد. بر مبنای استاندارد IEC برای بیان سایز باتری های سکه ای از عبارت CRddhh یا BRddhh استفاده می شود که هر بخش از این عبارت اطلاعات مختلفی از باتری را به دست می دهد. dd در این عبارت نشان دهنده قطر باتری بر حسب میلی متر بوده و hh نیز نمایانگر ۱۰ برابر ضخامت باتری می باشد.

با یک مثال این موضوع را برای شما بهتر توضیح می دهیم. عبارت CR2032 را در نظر بگیرید، این عبارت به این معنی است که باتری دارای قطر 20 و ضخامت 3.2 میلیمتر می باشد. علامت CR نیز نشان دهنده این است که باتری دارای جنس Li-MnO2 می باشد. استفاده از عبارت BR به جای CR نیز به این معنی است که باتری از جنس Lithium Carbon Mono-fluoride است.

جنس و ساختار باتری سکه ای

باتری های سکه ای که جزو باتری های یکبار مصرف و تک سلولی به شمار می روند، دارای جنس بدنه فلزی می باشند. پس از اینکه شارژ باتری های فوق تمام شد می بایست اقدام به تعویض آن ها با باتری ای که دقیقاً هم اندازه با باتری قبلی می باشد نمایید. باتری های سکه ای از آند و کاتد تشکیل شده اند و مواد آند این باتری ها دارای جنس لیتیوم یا روی می باشد.

مواد کاتد نیز معمولاً از محصولاتی نظیر دی اکسید منگنز، اکسید مس، اکسیژن از هوا، اکسید نقره و مونو فلوئورید کربن تولید شده اند. یکی از عوامل مهمی که بر پایداری ولتاژ باتری و عمر مفید باتری ها تاثیر گذار می باشد ترکیبات کاتد و آند تشکیل دهنده این باتری ها می باشد. اگر از باتری های نامناسب و اشتباه برای شارژ دستگاه های خود استفاده کنید، این امر منجر به کاهش طول عمر مفید دستگاه های شما می ‌شود و حتی می ‌تواند کارایی دستگاه شما را دچار اختلال کند.

مثلاً قطعه که در دوربین کار اندازه گیری نور را انجام می دهد برای اینکه بتواند به وظایف خود عمل کند به یک ولتاژ پایدار نیاز دارد و معمولاً باتری هایی که از سلول های نقره ای برخوردار می باشند برای تامین این ولتاژ پایدار مورد استفاده قرار می گیرند. در برخی مواقع سلول های گوناگونی که نوعشان با یکدیگر یکی می باشد ولی اندازه و ظرفیت مشخص شده برای آنها بر حسب میلی آمپر ساعت با یکدیگر متفاوت است جهت استفاده برای کاربردهای گوناگون با استفاده از الکترولیت های گوناگون بهینه می گردند.

به نحوی که چنانچه جریان نسبتاً بالایی برای آنها فراهم گردد، ممکن است طول عمر آنها نسبت به یکدیگر متفاوت باشد. این باتری ها از ولتاژ بالا و وزن پایینی برخوردار هستند و رنج دمای عملکرد آنها نسبت به دیگر باتری های موجود در بازار وسیع تر می باشد. دقت کنید که باتری های سکه ای به دلیل ابعاد بسیار کوچکی که دارند به هیچ عنوان نباید در دسترس کودکان قرار بگیرند.

چرا که اگر کودک آنها را قورت بدهد ممکن است منجر به خفگی او شود. این باتری ها علاوه بر احتمال خفگی می توانند آسیب های جبران ناپذیری را به بدن کودک وارد کنند. متاسفانه سالانه در جهان شاهد بروز سوانح بسیاری در این باب هستیم و کودکان مختلفی به دلیل باید بلعیدن باتری سکه ای دچار سانحه شده اند.

خواص شیمیایی باتری سکه ای

باتری ‌های قلیایی دقیقاً اندازه شان با باتری های اکسید نقره یکسان می باشد. ولتاژ و ظرفیت این باتری ها کمتر از باتری ‌های اکسید نقره می باشد. این باتری ها معمولاً تفاوت توسط افرادی که تفاوت بین دو باتری فوق با یکدیگر را نمی‌ دانند خریداری می گردد و قیمتی که برای عرضه آنها در نظر گرفته می ‌شود نیز پایین تر می باشد. باتری های اکسید نقره معمولاً در طول عمر مفید خود از ولتاژ خروجی پایداری برخوردار هستند.

اما هنگامی که به پایان عمر این باتری ها نزدیک می شویم به طور ناگهانی ولتاژ خروجی آنها به سرعت تخلیه می گردد. باتری های جیوه ای هم ولتاژ پایداری را ارائه می نمایند، اما به دلیل آنکه این باتری ها از مواد خطرناک و سمی تولید شده اند در اغلب کشورها تولید آنها ممنوع اعلام شده و تنها برخی کشورها این باتری های خطرناک و سمی را تولید می نمایند. تولید باتری های جیوه ای می تواند اثرات زیست محیطی نامطلوبی بر طبیعت بگذارد.

جمع بندی

در این مقاله پس از معرفی راهنمای خرید باتری سکه ای و بررسی جامع و کامل باتری های سکه ای یا همان باتری های دکمه ای، اقدام به بررسی این باتری ها از زوایای مختلف نمودیم و معنی عباراتی که بر روی این باتری ‌ها درج شده ‌اند را به صورت کامل برای کاربران تشریح کردیم تا در حین خرید بدانند دقیقاً چه محصولی با چه خصوصیاتی را خریداری می نمایند. جنس باتری های سکه ای با یکدیگر متفاوت می باشد و هر یک از آنها دارای خصوصیات و قیمت های متفاوتی هستند.

به تناسب اینکه دستگاه شما از کدام سایز و نوع از این باتری ‌ها پشتیبانی می کند می بایست اقدام به خرید باتری مناسب نمایید. امروزه برندهای مختلفی در ایران و جهان به کار تولید باتری های سکه ای مشغول هستند و این موضوع ممکن است کار خرید این محصول را برای کاربران کمی دشوار کند. شما خرید کدام یک از این برندها را به کاربران توصیه می کنید؟ دلایل شما برای این انتخاب چیست؟ با در میان گذاشتن نظرات خود در بخش کامنت می ‌توانید به کاربران در یافتن یک باتری خوب و باکیفیت یاری رسانید.

مرجع: https://technosun.ir/mag/button-and-coin-batteries-buying-guide/

trendmagazine...
ما را در سایت trendmagazine دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : mohsen rabiei trendmagazine بازدید : 91 تاريخ : چهارشنبه 26 بهمن 1401 ساعت: 12:21